No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araComercial i Vendes
22Enginyeria i Mecànica
20Transport i Logística
15Comerç i Venda al Detall
11Informàtica i IT
8Veure més categories
Administració i Secretariat
7Indústria Manufacturera
7Educació i Formació
5Arts i Oficis
4Construcció
4Dret i Legal
4Recursos Humans
4Alimentació
3Comptabilitat i Finances
3Instal·lació i Manteniment
3Atenció al client
2Desenvolupament de Programari
2Hostaleria
2Màrqueting i Negoci
2Turisme i Entreteniment
2Banca
1Immobiliària
1Publicitat i Comunicació
1Sanitat i Salut
1Agricultura
0Art, Moda i Disseny
0Assegurances
0Ciència i Investigació
0Cures i Serveis Personals
0Disseny i Usabilitat
0Editorial i Mitjans
0Energia i Mineria
0Esport i Entrenament
0Farmacèutica
0Producte
0Seguretat
0Social i Voluntariat
0Telecomunicacions
0Top Zones
Valladolid
66FINANCIAL CONTROLLER
29 de marçHORSE
Valladolid, ES
FINANCIAL CONTROLLER
HORSE · Valladolid, ES
Excel Office
Sobre Nosotros
HORSE es un líder global en la industria automotriz, dedicado a liderar soluciones de propulsión de bajas emisiones y combustibles alternativos. Con presencia en siete países, nuestra misión es impulsar la transición hacia un futuro sostenible mediante el desarrollo de sistemas de propulsión híbridos, sintéticos y alimentados con hidrógeno de próxima generación. Creemos en un enfoque pragmático hacia la descarbonización, reconociendo que no existe una solución única para lograr una movilidad sostenible.
En el corazón de nuestro éxito están nuestras personas. Fomentamos una cultura de innovación, colaboración e inclusión, asegurando que cada miembro del equipo se sienta valorado y empoderado. Nuestra presencia global no solo impulsa el avance tecnológico, sino que también genera oportunidades para el crecimiento personal y profesional.
Únete a HORSE y forma parte de un equipo que está transformando el futuro de la movilidad, mientras construyes una carrera que realmente importa.
Job Description
Nature and scope of responsibilities
Under the responsibility of the Finance Manager, the Controller guarantees the best economic performance of a department or a department within the business scope (factories, corporate business or country): deployment of the business/project budget, analysis of economic indicators, challenge, advise and alert; ensuring compliance with corporate rules, processes (internal control) and corporate strategy.
Significant activities
- Consolidates economic indicators & gives the first level of analysis
- Ensure compliance with the budget/entry ticket within its scope:
- Analyze financial data and variances
- Prepare short and/or medium term project re-forecasts and/or milestones
- Prepare the closure and/or internal Group project milestones, ensuring the reliability of the data
- Recommend a first level of economic performance action plans including the allocation of economic resources on the perimeter
- Validate Expenditure Initiation Requests
- Advise its operations to optimize the economic performance of the scope (as a partner of the activity).
- Communicate the economic results of its scope to:
- Its operations on variances
- Its management to ensure sound financial consolidation throughout the company
- Internal players (accounting, taxation, customs, etc.)
- Ensure the deployment and monitoring of its activities in the given scoping and in application of business rules and processes
- Contribute to decision-making on expenditure commitments
- Check and alert on the financial indicators of the scope (e.g. budget, entry ticket, margin)
Internal Labour Relations:
- In regular contact with:
- Operational aspects of its scope: communication, alert
- Managers in his function: consolidation of financial indicators
- Internal players in the finance function (e.g. Accounting, Internal Control, Taxation): transmission of financial indicators, communication of management processes and rules
- Internal players (e.g. Audit, Purchasing, Projects, Legal)
Skills required to perform the job
- Mastery of office automation tools especially Excel
- Advanced knowledge of management control
- Knowledge of processes, business rules and compliance
- Knowledge of management IT systems
- Ability to take ownership of the environment and/or business concerned
- Communicating and working in partnership
- Analytical and synthetic skills
- Rigor
- Timeliness
- Organization
- Adaptability
Additional Activities
Under the responsibility of the Finance Manager, the Level 2 Management Controller guarantees the best economic performance on a scope with several departments or services within a plant, a country or a Corporate business. In this capacity he has the following responsibilities:
- Analyze consolidated economic indicators
- Analyze financial data and variances, propose areas of improvement that can go up to arbitrations between the different scopes of its scope
- Facilitate short and/or medium term project reviews and/or milestones
- Ensure data reliability for the closure and/or internal Group project milestones by ensuring data reliability
- Recommend and launch economic performance action plans including the allocation of economic resources on the perimeter
- Validate EI requests above the Level 1 Management Controller
- Advise and challenge operations to optimize the economic performance of the scope (as a partner of the activity)
- Be a force for continuous improvement
- Conduct economic studies, profitability studies in line with the company’s strategic orientations
- Communicate the economic results of its scope to:
- Internal (Accounting, Taxation, Customs, etc.) and/or external (Statutory Auditors, etc.)
- Is the reference point for management control and compliance within its scope
- Performs its activities in complete autonomy and organizes its scope of activity within the framework of Business standards
- Issues an opinion on expenditure commitments up to a certain threshold
- Fully autonomous in identifying improvements and establishing action plans
- Prepares the results and data collected consolidated and analysed with the Management of its partner business line
Internal Labour Relations:
- The operations of its scope at a level higher than the level 1 management controller: communication, alert, guidance, arbitrage
- The managers of his function: consolidation of financial indicators, alerts, decision-making, structuring of transformation elements
- Internal players in the finance function (e.g. Accounting, Internal Control, Taxation): transmission of financial indicators, communication of management processes and rules, arbitrations,)
- The actors and directors of the internal partner functions (e.g. Audit, Purchasing, Projects, Legal)
- External players under the light supervision of their manager (e.g. statutory auditor, suppliers, etc.)
- Group partners under the light supervision of their manager (car manufacturers)
Controller Industrial
28 de marçGrupo Entrepinares S.L.U
Valladolid, ES
Controller Industrial
Grupo Entrepinares S.L.U · Valladolid, ES
Excel Power BI
Desde Grupo Entrepinares, buscamos un/a Controller Industrial que tenga ganas de unirse a una empresa puntera en su sector, con localización en Valladolid.
Su función principal será el seguimiento económico de la planta, elaboración y análisis de presupuestos, control de coste de producto y posibles desviaciones.
¿Cuáles serían algunas de tus funciones?
- Dar soporte al Director de planta o área de Ingeniería Industrial.
- Implementación, validación, monitorización y análisis de costes de producción y otros indicadores.
- Colaboración en la elaboración de presupuestos de producción y operativos.
- Análisis de desviaciones del presupuesto e identificación de causas.
- Colaboración con los departamentos de producción para la optimización de procesos y reducción de costes.
- Elaboración de informes económicos periódicos para la Dirección, aportando propuestas.
- Participación en proyectos de mejora continua y en la implementación de herramientas de gestión y/o sistemas de información.
- Fomentar una cultura de análisis.
Requisitos:
- Titulado/a universitario/a en ADE, Ingeniería, Económicas o equivalente.
- Experiencia mínima de 3 años en Control de Gestión. Valorable sector alimentación.
- Conocimientos informáticos (Excel, Power Qery, Power BI y SAP).
¿Qué valoramos?
- Perfil con alta capacidad analítica, relación con diferentes niveles de la organización, trabajo en equipo y proactividad.
Se ofrece:
Incorporación en sólida empresa en crecimiento y desarrollo profesional.