Since 1906, New Balance has empowered people through sport and craftsmanship to create positive change in communities around the world. We innovate fearlessly, guided by our core values and driven by the belief that conventions were meant to be challenged. We foster a culture in which every associate feels welcomed and respected, where leaders and creatives are inspired to shape the world of tomorrow by taking bold action today. At New Balance, We Got Now.
Misión del puesto
El propósito del puesto es liderar la estrategia de la categoría bajo su supervisión alineándola con los objetivos de ventas y rentabilidad a través de una cuidada selección de surtidos.
Las responsabilidades clave incluyen maximizar las ventas conforme a la estrategia para la región y a los planes de negocio a corto, medio y largo plazo, optimizar los forecast de ventas con relación a la estacionalidad de la demanda y a las diferentes ventanas de compra, buscar oportunidades de negocio e identificar posibles riesgos analizando los datos de sell-through, el mercado, las tendencias y a los clientes.
Principales Responsabilidades:
- Gestión del surtido de Productos
- Conocer y dar a conocer las características de los productos de su categoría
- Identificación de tendencias de mercado
- Selección y desarrollo de la gama de productos de la categoría de FOP (Fútbol, Baloncesto, Skate, Tenis y Sandalias) de acuerdo con las guías proporcionadas por el Merchandiser Manager.
- Seguimiento del ciclo de vida del producto
- Gestión de muestrarios adecuada a la estrategia
- Análisis de datos y rendimiento
- Interpretación de datos de ventas, análisis de tendencias.
- Evaluación del desempeño de productos en relación a las ventas, margen, inventarios, rotación y predicción de la demanda en relación a la gestión de las diferentes categorías y productos a nivel de SKU
- Elaboración de informes y recomendaciones basadas en datos
- Reporting a su Manager de línea de las variaciones sobre las predicciones de demanda
- Participar en la generación de informes y análisis para la gestión
- Alineación y coordinación con su Mánager de Línea, el Senior Business Planner, y en su caso, con el dpto financiero para identificar posibles desajustes
- Planificación de la mercancía
- Forecast adecuado a la estrategia de la empresa y a las guías propocionadas por su Mánager de Línea
- Mantener la herramienta de previsión de demanda actualizada ajustando los volúmenes previstos de su categoría a las fluctuaciones de la campaña.
- Coordinación de lanzamientos de nuevos productos y promociones con las áreas funcionales correspondientes
- Supervisión del sell out/ sell in y evolución de stocks
- Gestionar las previsiones de reposición de existencias para apoyar el desarrollo de la venta para aquellos SKU’s identificados y consensuados con su Mánager de línea.
- Impulsar el desarrollo de las categorías
- Construir y desarrollar relaciones cross funcionales con los diferentes business partners para la consecución de resultados
- Colaborar estrechamente con equipo comercial y clientes para ofrecer una oferta de productos atractiva y competitiva, incluyendo a las cuentas clave de su categoría
- Colaborar con el departamento comercial y los gestores de cuentas claves para dar seguimiento a las cuentas que supongan más del 50% de la facturación de la categoría
- Identificar, comunicar e informar sobre ideas o desarrollos en relación a los productos de su categorías a los responsables de línea para el crecimiento de la categoría/s.
- Asistir y contribuir a las diferentes reuniones estratégicas identificadas por el responsable de línea, proporcionando la visión de nuestro mercado sobre los productos y orientando la demanda en relación a los objetivos empresariales
- Elaborar y compartir los elementos claves para el sell-in: presentaciones de productos, tarifas de precios, pedido muestras, etc.
- Gestión de las incidencias detectadas en productos y seguimiento en situaciones de control de calidad con los departamentos que correspondan
- Viajar y emplear las herramientas a su disposición para realizar reports sobre el mercado, clientes, competidores o tendencias
- Se valorará experiencia en una posición similar
- Estudios grado medio o superior en ADE o similar
- Fuerte interés en deportes Futbol y/o Baloncesto
- Alta capacidad de trabajo en equipos y dotes de liderazgo
- Habilidades de comunicación efectiva verbal y escrita, así como de presentación
- Interés en las últimas tendencias de la industria, productos y deportes relacionados con las categorías bajo su supervisión
- Dominio del paquete MS Office y alto nivel de competencia en Excel
- Aptitudes para el análisis de datos a la hora de identificar tendencias, riesgos y oportunidades
- Pensamiento crítico y capacidad resolutiva
- Fuertes habilidades analíticas/cuantitativas
- Excelentes habilidades organizativas y de planificación con atención al detalle
- Capacidad para participar un entorno que fomente el respeto por las ideas de los demás, así como la colaboración continua para ejecutar la estrategia de marca/región/mercado
- Fuertes habilidades de seguimiento y gestión del tiempo.
- Alto nivel de inglés hablado y escrito.
- Disponibilidad para viajar ocasionalmente.
Mission of the position
The purpose of the position is to lead the category strategy under his/her supervision by aligning it with sales and profitability targets through careful assortment selection.
Key responsibilities include maximising sales in line with the strategy for the region and the short, medium and long term business plans, optimising sales forecasts in relation to seasonality of demand and different buying windows, seeking business opportunities and identifying potential risks by analysing sell-through data, market, trends and customers.
Main Responsibilities:
- Product assortment management
- Knowing and publicising the characteristics of the products in your category
- Identification of market trends
- Selection and development of the product range of the FOP category (Football, Basketball, Skate, Tennis and Sandals) according to the guidelines provided by the Merchandiser Manager.
- Product lifecycle tracking
- Sample management in line with the strategy
- Data analysis and performance
- Interpretation of sales data, trend analysis.
- Evaluation of product performance in relation to sales, margin, inventory, turnover and demand forecasting in relation to category and product management at SKU level.
- Data-driven reporting and recommendations
- Reporting to your Line Manager on variances on demand forecasts
- Participate in reporting and analysis to management.
- Alignment and coordination with your Line Manager, the Senior Business Planner, and where appropriate, with the finance department to identify potential misalignments.
- Merchandise planning
- Forecast in line with the company's strategy and the guidelines provided by your Line Manager
- Keeping the demand forecasting tool up to date by adjusting the forecast volumes of your category to the fluctuations of the campaign.
- Coordination of new product launches and promotions with relevant functional areas.
- Supervision of sell out/ sell in and stock evolution.
- Manage stock replenishment forecasts to support sales development for those SKU's identified and agreed with your Line Manager.
- Drive category development
- Build and develop cross functional relationships with the different business partners to deliver results.
- Work closely with sales team and customers to deliver a compelling and competitive product offering, including key accounts in your category.
- Collaborate with the sales department and key account managers to follow up on accounts that account for more than 50% of category turnover.
- Identify, communicate, and report on ideas or developments in relation to the products in your category to line managers for the growth of the category/s.
- Attend and contribute to the different strategic meetings identified by the line manager, providing our market's view on the products and guiding demand in relation to business objectives.
- Elaborate and share the key elements for the sell-in: product presentations, price lists, sample orders, etc.
- Management of incidents detected in products and follow-up in quality control situations with the relevant departments.
- Travel and use the tools at your disposal to make reports on the market, customers, competitors, or trends.
- Experience in a similar position would be an advantage.
- A degree or higher in Business Administration or similar
- Strong interest in Football and/or Basketball sports
- High ability to work in teams and leadership skills.
- Effective verbal and written communication skills, as well as presentation skills
- Interest in the latest industry trends, products and sports related to the categories under your supervision.
- Proficient in MS Office package and high level of Excel proficiency
- Data analysis skills to identify trends, risks and opportunities.
- Critical thinking and problem-solving skills.
- Strong analytical/quantitative skills
- Excellent organisational and planning skills with attention to detail
- Ability to participate in an environment that fosters respect for the ideas of others, as well as ongoing collaboration to execute brand/region/market strategy.
- Strong follow-up and time management skills.
- High level of spoken and written English.
- Willingness to travel occasionally.
New Balance is committed to equality of opportunity for all current and prospective associates regardless of age, disability, race, religion or belief, gender, sexual orientation, pregnancy and maternity, marriage and civil partnership and gender reassignment. We are an equal opportunity employer and support a culture of diversity and inclusion.
If you have not already done so, please let us know if you require any support so we can make the right adjustments and considerations should they be required.
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