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Barcelona
281Project Manager Ciberseguridad
20 dic.Serem
Project Manager Ciberseguridad
Serem · Barcelona, ES
Teletrabajo
En Serem estamos comprometidos con diversos proyectos y queremos contar con los mejores profesionales del sector. Nos encontramos en la búsqueda de un/una Project Manager Ciberseguridad para importante cliente ubicado en Barcelona.
Se requiere:
Se requiere experiencia en ciberseguridad.
• Experiencia en vulnerabilidad y cumplimiento (seguridad y experiencia técnica): trabajo en Qualys o este tipo de producto
• Experiencia en ISAF, CIS, PSS, Pentest, ISO.
• Se requiere que el Servicio conozca, comprenda e identifique los requisitos necesarios para construir un servicio operativo.
Inglés C1.
Modelo remoto 100%.
Si crees que cumples los requisitos y puedes encajar en el perfil no esperes más e ¡inscríbete en nuestra oferta!
Fomentamos un ambiente de trabajo multicultural e inclusivo, no discriminamos por edad, género o creencias; así como ofrecemos igualdad de oportunidades a todo el personal.
Desarrollamos nuestras actividades bajo los principios del cuidado del medioambiente, la sostenibilidad y la responsabilidad social corporativa; colaborando en proyectos de reforestación y sostenibilidad.
Apoyamos los 10 principios del Pacto Mundial y los 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible, en materia de derechos humanos, condiciones laborales, medio ambiente y anticorrupción.
Los procesos de reclutamiento se desarrollan bajo altos estándares de calidad definiendo la incorporación en base a la experiencia y habilidades del candidato.
Somos una empresa española líder en servicios tecnológicos y atracción del talento presente en el mercado desde 1995. Contamos con más de 600 empleados en proyectos tanto nacionales como internacionales en sector TI.
Barcelona Supercomputing Center
Barcelona, ES
Deputy Project Coordinator - DARE (RE3-4)
Barcelona Supercomputing Center · Barcelona, ES
LESS
Job Reference
944_24_CS_CAPP_RE3-4
Position
Deputy Project Coordinator - DARE (RE3-4)
Closing Date
Friday, 31 January, 2025
Reference: 944_24_CS_CAPP_RE3-4
Job title: Deputy Project Coordinator - DARE (RE3-4)
About BSC
The Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) is the leading supercomputing center in Spain. It houses MareNostrum, one of the most powerful supercomputers in Europe, was a founding and hosting member of the former European HPC infrastructure PRACE (Partnership for Advanced Computing in Europe), and is now hosting entity for EuroHPC JU, the Joint Undertaking that leads large-scale investments and HPC provision in Europe. The mission of BSC is to research, develop and manage information technologies in order to facilitate scientific progress. BSC combines HPC service provision and R&D into both computer and computational science (life, earth and engineering sciences) under one roof, and currently has over 1000 staff from 60 countries.
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We are particularly interested for this role in the strengths and lived experiences of women and underrepresented groups to help us avoid perpetuating biases and oversights in science and IT research. In instances of equal merit, the incorporation of the under-represented sex will be favoured.
We promote Equity, Diversity and Inclusion, fostering an environment where each and every one of us is appreciated for who we are, regardless of our differences.
If you consider that you do not meet all the requirements, we encourage you to continue applying for the job offer. We value diversity of experiences and skills, and you could bring unique perspectives to our team.
Context And Mission
DARE European Supercomputing Project.
The Barcelona Supercomputing Center (BSC) www.bsc.es is coordinating a large scale 45 partner project to produce Supercomputing Processor Chiplets that has the potential to be deployed in BSCs next generation supercomputer, the Marenostrum 6 (MN6), which will be operational in 2028/2029.
The successful candidate should process excellent technical and hardware project management skills. The expectation will be to contribute to the technical development as well as facilitate the technical management of the project.
Key Duties
- Advanced engineering skills helping with definition/execution from architecture to chip production
- Managing a large multinational team, planning for and compliance checking with tight project deadlines
- Education
- Minimum BS in Computer Sciences, Computer Engineering or Electrical Engineering.
- Essential Knowledge and Professional Experience
- 5-20 year experience in Industry in a leading role
- Fluency in English is essential, Spanish is optional
- Competences
- Strong engineering skills (one and preferably more on Architecture, RTL, verification, physical design, DFT, packaging, tapeout, bringup)
- Superb project management skills
- Innovation capability (demonstrated by previous projects, patents, awards)
- Previous start-up/spin-off experience a plus
- The position will be located at BSC within the Computer Sciences Department
- We offer a full-time contract (37.5h/week), a good working environment, a highly stimulating environment with state-of-the-art infrastructure, flexible working hours, extensive training plan, restaurant tickets, private health insurance, support to the relocation procedures
- Duration: Open-ended contract due to technical and scientific activities linked to the project and budget duration
- Holidays: 23 paid vacation days plus 24th and 31st of December per our collective agreement
- Salary: we offer a competitive salary commensurate with the qualifications and experience of the candidate and according to the cost of living in Barcelona
- Starting date: ASAP
All applications must be made through BSC website and contain:
- A full CV in English including contact details
- A Cover Letter with a statement of interest in English, including two contacts for further references - Applications without this document will not be considered
The panel will make a final decision and all candidates who had contacts with them will receive a feedback with details on the acceptance or rejection of their profile.
At BSC we are seeking continuous improvement in our recruitment processes, for any suggestions or feedback/complaints about our Recruitment Processes, please contact [email protected].
For more information follow this link
Deadline
The vacancy will remain open until a suitable candidate has been hired. Applications will be regularly reviewed and potential candidates will be contacted.
OTM-R principles for selection processes
BSC-CNS is committed to the principles of the Code of Conduct for the Recruitment of Researchers of the European Commission and the Open, Transparent and Merit-based Recruitment principles (OTM-R). This is applied for any potential candidate in all our processes, for example by creating gender-balanced recruitment panels and recognizing career breaks etc.
BSC-CNS is an equal opportunity employer committed to diversity and inclusion. We are pleased to consider all qualified applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability or any other basis protected by applicable state or local law.
For more information follow this link
Application Form
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Gender ** *
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Nationality** *
Where did you first see this job offer (Please indicate the name of the website, social media, referral etc.)? *
please choose one of this and if needed describe the option : - BSC Website - Euraxess - Spotify - HiPeac - LinkedIn - Networking/Referral: include who and how - Events (Forum, career fairs): include who and how - Through University: include the university name - Specialized website (Metjobs, BIB, other): include which one - Other social Networks: (Twitter, Facebook, Instagram, Youtube): include which one - Other (Glassdoor, ResearchGate, job search website and other cases): include which one
Indicate what BSC department/s you want to apply.
Computer Sciences
CASE
Life Sciences
Earth Sciences
Indicate what research group/s you want to apply.
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Files must be less than 10 MB.
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- Consider that the information provided in relation to gender and nationality will be used solely for statistical purposes.
I accept the data policy *
Other: *
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R&D Project Manager
19 dic.Monocrom
Barcelona, ES
R&D Project Manager
Monocrom · Barcelona, ES
Position Summary
The ideal candidate will possess strong analytical skills and the ability to work independently.
As a Project Manager, you will collaborate closely with both the research and production teams to develop innovative new products and enhance existing ones.
This is an opportunity for someone to participate in the growth of the company as we are looking for a motivated self-starter to help take the company to the next level.
Position reports to: PMO
Responsibilities
- Plan together with the team the chronogram for the project development.
- Define the working effort and elaborate planning for tasks by defining resources required for the development.
- Plan and monitor budget and timeline during the project development.
- Coordinate technical services of the organization from the development stage to the pre-industrialization.
- Coordinate and prioritize the activities between the project team members.
- Be the contact person between the team members and the sales team.
- Be in contact with clients when developing client-oriented solutions.
- Supply complete documentation once the project is finished and collaborate with the production department when transferring the new R&D Project Results into new products to pre-series such as testing procedures, ECV, etc.
- Review the creation of technical specifications, user manual, technical reports and operation instructions when needed.
- Contact suppliers to purchase services or materials and ensure that the specifications and delivery time are fulfilled.
- Contribute to continuous product and process improvement efforts.
- Legally authorized to work in the EU.
- Ability to work effectively as a team player, with excellent communication skills and adaptability in a dynamic environment.
- Over two years of project management experience in industrial sectors (experience in R&D projects is a plus).
- Advanced knowledge in project management tools (e.g., Lynx).
- Strong analytical and problem-solving skills.
- Fluent in English (knowledge of additional languages is a plus).
- Flexibility to work varying hours if needed.
- Degree in Industrial Engineering, Physics, Chemistry, or related technical fields.
- Master’s degree is a plus.
Project Manager
19 dic.Innova-tsn
Barcelona, ES
Project Manager
Innova-tsn · Barcelona, ES
Cloud Coumputing Big Data
¿Te apasiona el mundo del Big Data y Business Intelligence? 👀
➥ Unirte a Innova, es formar parte de una empresa de consultoría líder a nivel nacional y en pleno desarrollo internacional. Si estás interesado en participar en proyectos innovadores de IA, Cloud Computing y Transformación Digital, creemos este es tu lugar 😊
En Innova-tsn buscamos incorporar jefes/as de proyecto con al menos 3 años de experiencia en la gestión de proyectos y conocimientos tecnicos en entornos de Data Value, Big Data, Business Intelligence.Nuestros proyectos alcanzan diversos sectores de la industria, como energético, retail, bancario y más.
📌 ¿Qué buscamos?
- Experiencia como Project Manager, liderando equipos de diferentes tecnologías.
- Experiencia en liderar y gestionar diferentes iniciativas simultáneas con el cliente.
- Experiencia en la realización de seguimiento de tareas propias de los proyectos y servicios.
- Conocimiento técnico-funcional del entorno Business Intelligence.
- Grado Universitario.
📈 ¿Qué valoramos?
- Proactividad y capacidad de respuesta a las necesidades del cliente.
- Asignación y seguimiento de las tareas de los equipos de trabajo.
- Excelentes habilidades de comunicación y trabajo en equipo.
- Alta capacidad de análisis y flexibilidad.
- Inglés alto.
👋 ¿Qué te ofrecemos nosotros?
- Contrato indefinido, invertimos y buscamos tu desarrollo a largo plazo.
- Formaciones en plataformas e internas, y certificaciones oficiales a cargo de la empresa.
- Planes de carrera personalizados, adaptados a fortalezas e intereses profesionales y basados en evaluaciones de desempeño anuales.
- Beneficios sociales: seguro médico de cobertura completa.
- Retribución flexible: ticket guardería y ticket restaurant.
- Formar parte de un equipo de consultoría especializado en soluciones empresariales y arquitectura de datos.
En Innova, fomentamos mucho el desarrollo del talento, la creatividad y el trabajo en equipo. Invertimos en espacios, tecnologías y herramientas para que los que componen nuestra compañía profundicen en sus habilidades, exploren nuevas áreas y se sientan una pieza fundamental.
Si estás buscando un lugar donde impulsar y desarrollar tu carrera profesional, únete a nosotros y sé parte de este equipo innovador 🤓
Senior IT Project Manager
15 dic.AXA Partners
Barcelona, ES
Senior IT Project Manager
AXA Partners · Barcelona, ES
Agile
We are looking for our new Senior IT Project Manager / IT Program Manager to coordinate and manage various projects (within a program or independently) in 2025 across all business areas and countries in line with their strategic plan.
AXA Partners Group is undergoing a major transformation to improve efficiency, increase profitability and enhance customer experience through digitalisation.
Who are you?
You are an IT Project Manager / Program Manager who thrives on autonomy and self-motivation, while also recognizing the value of strong teamwork. You are a natural leader with a strategic mindset, committed to empowering and create collaborative approach and dedication to innovation enable you to leverage the maximum potential of your team's skills, driving strategic success in your projects.
You are highly analytical and strategic with the ability to think outside the box and deliver and interpret complex management information and statistics.
What does your day-to-day look like?
The Project/Program Manager is to facilitate strategic and/or complex projects deployment and implementation of products, from project envision/inception phase through to closure.
- Proactively manages project financials, project status report, change management, governance, role identification and communication to the stakeholders.
- Ensures alignment with the methodologies used by AXA Services project partners (Agile, DevOps...) in line with the architectural, data, safety, and quality standards.
- Deploys and implement high-quality new solutions and capabilities alongside their operating model to support the company goals.
- Proactively engage all required teams (products, working groups, business functions – sales/underwriting, compliance, etc…) by establishing and sustaining accountability to ensure they are actively involved in the project and assure seamless deployment.
- Define and monitor the project scope (content, cost, detailed project plan) within the constraints of quality, cost, time and functional perimeter.
- Identify dependencies and maintain risk register; manage risks/mitigations and any issues as they arise, collaborate with senior business or technical roles as required to resolve them.
- Organize and leads Project Steering Committees and coordinate all streams ensuring efficient progress updates and stakeholder's support
- Prepare the right reporting, tailored to the audience targeted and with the proper monitoring / tracking and decision-making material. For that purpose, consolidate statuses and KPIs from impacted products and/or teams (in terms of budget, planning, risks, and mitigants)
- Lead/Support Business readiness and maintain up to date deployment (incl. local roll-out), adoption plans and expected benefits in accordance with the business case.
- Responsible for handing over operation of delivered capabilities to BAU support set-up/operating model. Facilitate/support the change management for the post go live process and training plans.
- Ensure project alignment with the methodologies used by AXA Services project partners (Agile, DevOps...) in line with the architectural, data, safety and quality standards.
- Facilitate project retrospective’s and ensure lessons learnt are documented & shared.
Your Skills And Experience
- 10 years of experience in Project/Program management (experience in large / international project or program management is a plus).
- Practical knowledge of Process design as well as Systems Architecture principles
- Practical knowledge on Agile methodologies / frameworks (certification is a plus)
- Language: English - Fluent mandatory and French - Very good level / Fluent mandatory
- Experience in project development with global impact in the insurance/assistance sector as well as an understanding of the sector and its opportunities for innovation.
- Both strategic and practical / hands on approach to deliver concrete results and to structure the environment in the way that is necessary to drive actions in global environment.
- Strong financial background. Able to support the implementation of the required governance.
- Excellent active listening skills and communication skills at various levels of hierarchy / seniority levels / countries / cultures: ability to clearly articulate messages to a variety of audiences (from operational to executive), quickly incorporate feedback and adjust accordingly.
- Strong leadership and management skills, with the ability to influence peers and senior colleagues effectively.
- Capability to lead groups without formal authority, managing competing expectations of various stakeholders in an international setting.
- Proficiency in anticipating and mitigating risks, demonstrating an ability to handle their impact effectively.
- Aptitude for finding innovative solutions to complex problems, showcasing creative problem-solving skills.
- Adaptability to dynamic and matrixial situations, demonstrating flexibility in approach and action.
- Resilient and tenacious, with a strong commitment to persevering in evolving environments, while also empowering team members and fostering their skill development.
AXA Group is the world leader in insurance and asset management. We protect and advise our clients at every step in their lives, by offering products and services which satisfy their needs in the areas of insurance, personal protection, saving and asset management. AXA is the leading insurance brand worldwide, with over 100 million clients. We are transforming from payer to partner for our client, with a strong focus on risk prevention.
Our mission: Empower people to live a better life.
Our values: Customer First, Courage, Integrity and One AXA.
About The Entity
AXA Partners is an AXA transversal business unit offering a wide range of solutions in assistance services, travel insurance and credit protection.
AXA Partners’ role is also to implement innovative solutions emerging from the AXA Innovation unit.
Combining passion with advanced expertise, we design and deliver worldwide solutions for partners and communities. We protect what matters, when it matters.
What We Offer
By joining AXA Partners, you will work in a responsible company, which offers a real culture of expertise & diversity. Our focus is on accelerating the development of everyone’s skills, whilst offering attractive and competitive compensation and opportunities for professional development and growth.
Additionally, at AXA, we work to make a real difference to people - when amazing things happen and when we create opportunities for a better life, the feeling of pride is extraordinary.
240009YL
Project Manager (PLM)
12 dic.Grupo Digital
Granada, La, ES
Project Manager (PLM)
Grupo Digital · Granada, La, ES
Scrum
Desde Grupo Digital Seleccionamos Project Manager (PLM) para incorporación directa en plantilla de cliente
Ubicación: Granada.o alrededores
Modalidad de trabajo: híbrida
Horario: jornada completa (9 a 18h). Flexibilidad horario.
Funciones:
- Punto de contacto clave: Ser el enlace principal entre el cliente y el equipo interno durante toda la ejecución del proyecto.
- Seguimiento de acciones: Supervisar el cumplimiento de las tareas acordadas con el cliente y asegurar la entrega de los hitos dentro de los plazos establecidos.
- Gestión de conflictos: Identificar y resolver posibles conflictos durante la ejecución del proyecto, escalando según sea necesario.
- Gestión integral del proyecto:
* Coordinar y asegurar la alineación de todos los aspectos del proyecto.
* Gestionar el cronograma para garantizar la entrega puntual.
* Identificar, evaluar y mitigar riesgos.
* Asegurar el cumplimiento de estándares de calidad en todas las fases.
* Optimizar el uso de recursos humanos y técnicos.
* Controlar el presupuesto del proyecto, maximizando la eficiencia.
* Supervisar y asegurar que las entregas cumplan con los requisitos definidos.
* Gestionar la comunicación efectiva entre todas las partes interesadas.
* Coordinar la gestión de proveedores y adquisiciones necesarias para el proyecto.
* Monitorear las actividades de desarrollo, asegurando la alineación con la metodología y los procedimientos de calidad.
Salario: negociable en función de experiencia
Grupo Digital
Somos un grupo de empresas tecnológicas, formado actualmente por unos 400 profesionales, en distintas áreas: desarrollo, sistemas, ingeniería automática, consultoría... Si quieres impulsar tu carrera con un proyecto único de la mano de una multinacional de primerísimo nivel, no dudes en presentar tu candidatura. ¡Te esperamos!
* Más de 6 años de experiencia en la gestión y coordinación de proyectos tecnológicos, preferentemente relacionados con PLM.
* Experiencia en liderazgo de equipos y gestión de clientes en proyectos complejos.
* Conocimientos en gestión integral de proyectos (tiempo, alcance, calidad, costes, riesgos, recursos y comunicación).
* Grado universitario en Ingeniería Informática, Ingeniería Industrial, Telecomunicaciones, Ingeniería de Sistemas o áreas relacionadas.
* Nivel alto de inglés (oral y escrito).
* Residencia o disponibilidad para desplazarse a Granada.
Deseable:
Certificación en gestión de proyectos como PMP, PRINCE2 o Scrum Master.
Project Manager - Vallès
12 dic.Michael Page
Barcelona, ES
Project Manager - Vallès
Michael Page · Barcelona, ES
- Empresa de desarrollo y fabricación de producto
- Horario flexible
¿Dónde vas a trabajar?
Empresa de más de 500 personas, especializada en desarrollo y producción de dispositivos eléctricos, busca para sus instalaciones del Vallès, un Project manager.
Descripción
El Project Manager se encargará de:
- Liderar y gestionar proyectos de desarrollo de productos desde la concepción inicial hasta la entrega final y comercialización.
- Colaborar estrechamente con equipos de diseño, ingeniería, producción y ventas para asegurar la viabilidad y calidad de cada fase del proyecto.
- Gestión del Budget del proyecto, desde la propuesta, aprobación y reporte de posibles desviaciones junto con los planes de acción.
- Definir y mantener el cronograma de proyecto, gestionando los recursos y supervisando el progreso.
- Identificar riesgos y desarrollar estrategias de mitigación para cumplir con los plazos y estándares de calidad.
- Facilitar la comunicación y coordinación entre todos los involucrados, garantizando la alineación en los objetivos del proyecto.
- Elaborar informes de progreso y presentar actualizaciones a la alta dirección.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
- Ingeniería Industrial o formación universitaria similar.
- Más de 3 años de experiencia gestionando proyectos en entorno industrial , con introducción e nuevos productos.
- Inglés B2 como mínimo.
- Conocimiento y experiencia con herramientas de gestión de proyectos
- Perfil con habilidades de comunicación, capacidad de trabajo en equipo y resolución de problemas.
- Disponibilidad para viajar de forma puntual.
¿Cuáles son tus beneficios?
Horario flexible 8 a 9 - 17 a 18, con viernes y julio y agosto intensivo.
Contrato indefinido en empresa estable.
Michael Page
Barcelona, ES
Project Manager - SAT con Japonés
Michael Page · Barcelona, ES
Perfil buscado (Hombre/Mujer)
• Gestionar la comunicación con los clientes japoneses.
• Coordinar y supervisar los proyectos de tecnología y telecomunicaciones.
• Garantizar la entrega del proyecto a tiempo y dentro del presupuesto.
• Participar en la mejora continua de los procesos y procedimientos de la empresa.
• Oportunidad de residir en Japón 6-8 meses al año
• Proyecto internacional
La persona ideal para este puesto tiene:
• Titulación universitaria relacionada con informática o telecomunicaciones.
• Fluidez en japonés e inglés (necesitará ambas).
• Experiencia trabajando con proyectos de IA y ML en industria.
• Experiencia previa en un puesto de gestión de proyectos.
• Disponibilidad para residir, al menos, entre 6 a 8 meses al año en Japón (posibilidad de residir todo el año si lo prefirieses). Los viajes tendrán una duración de 2-3 semanas y el resto del trabajo será 100% remoto desde España.
Empresa de ingeniería y automatización industrial con proyectos internacionales.
• Salario de alrededor de 50.000€ BA (por supuesto, todos los viajes, dietas y manutención en Japón corren a cuenta de la empresa).
• Cuando no se esté en Japón se podrá trabajar de manera 100% remota desde España.
• Oportunidad de desarrollo profesional en un entorno profesional.
Michael Page
Project Manager - SAT con Japonés - Japón y Remoto 100%
Michael Page · Barcelona, ES
Teletrabajo
- Oportunidad de residir en Japón 6-8 meses al año
- Proyecto internacional
¿Dónde vas a trabajar?
Empresa de ingeniería y automatización industrial con proyectos internacionales.
Descripción
- Gestionar la comunicación con los clientes japoneses.
- Coordinar y supervisar los proyectos de tecnología y telecomunicaciones.
- Garantizar la entrega del proyecto a tiempo y dentro del presupuesto.
- Participar en la mejora continua de los procesos y procedimientos de la empresa.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
La persona ideal para este puesto tiene:
- Titulación universitaria relacionada con informática o telecomunicaciones.
- Fluidez en japonés e inglés (necesitará ambas).
- Experiencia trabajando con proyectos de IA y ML en industria.
- Experiencia previa en un puesto de gestión de proyectos.
- Disponibilidad para residir, al menos, entre 6 a 8 meses al año en Japón (posibilidad de residir todo el año si lo prefirieses). Los viajes tendrán una duración de 2-3 semanas y el resto del trabajo será 100% remoto desde España.
¿Cuáles son tus beneficios?
- Salario de alrededor de 50.000€ BA (por supuesto, todos los viajes, dietas y manutención en Japón corren a cuenta de la empresa).
- Cuando no se esté en Japón se podrá trabajar de manera 100% remota desde España.
- Oportunidad de desarrollo profesional en un entorno profesional.