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Chief Information Officer
Lluch Essence · Prat de Llobregat, El, ES
ERP
LLUCH ESSENCE, S.L.U. es una empresa familiar dedicada a la comercialización y distribución de aceites esenciales y productos químicos aromáticos. LLUCH ESSENCE lleva más de 70 años suministrando a la industria alimentaria y de perfumería, actuando como agente y distribuidor de productos líderes en el mercado tanto nacional como internacional.
La sede central de nuestra empresa se encuentra en El Prat de Llobregat (Barcelona) y dispone de unas amplias instalaciones con más de 19.000 m2 distribuidos en oficinas, laboratorio y almacén. También contamos con Filiales en Colombia, México y Singapour, y dos HUBS en India y China.
Tenemos presencia global en los 5 continentes. Contamos con una cartera de más de 4.000 referencias que suministramos a más de 750 clientes.
¿Te gustaría liderar el equipo de IT, y seguir desarrollándote como profesional y formar parte del proceso de crecimiento de Lluch?
Reportando a la dirección general, deberá generar y optimizar un entorno organizativo eficaz y eficiente, así como desarrollar los sistemas de información y tecnologías de comunicación que apoyen la estrategia de la empresa. Liderazgo desde la vertiente de IT, coordinando con el resto de las funciones, la visión, definición e implementación de la Estrategia Digital de la Compañía. Ayudar a poner al servicio de la Organización las herramientas y sistemas más eficientes/ novedosos. Se ejercerá de agente de transformación, dinamización y mejora continua en la Compañía.
Funciones principales:
- Definir la estructura del departamento de IT y sus subdepartamentos (Sistemas, Master Data, Negocio) de acuerdo a la estrategia de la empresa (PMO, mejora continua, etc.).
- Coordinar, gestionar y liderar el equipo humano del departamento de IT apoyando y orientando su trabajo hacia la consecución de los objetivos establecidos.
- Desarrollar la organización (habilidades, capacidades y roles & responsabilidades).
- Gestión y colaboración con las personas usuarias o programadoras externas garantizando el control de calidad de todas sus actividades (configuración, diseños funcionales y técnicos, testing y training).
- Dar soporte funcional al equipo de Master Data.
- Identificar las necesidades de formación dentro del equipo.
- Participa activamente en los procesos de selección del personal del departamento asegurando que las personas candidatas cumplen con los criterios marcados por la compañía.
- Asegurar todo cumplimiento normativo en temas de Ciberseguridad.
- Challenge continúo de los procesos y procedimientos de negocio realizando análisis y proponiendo proactivamente cambios y proyectos de valor añadido.
- Cumplir con altos estándares de seguridad tecnológica (Ciberseguridad, Compliance, Seguridad de aplicaciones y datos, LOPD…).
- Figura responsable de la Ciberseguridad, respondiendo ante vulnerabilidad de datos y la protección de la infraestructura de la organización.
- Formará parte del equipo Food & Feed Fraud & defense.
- Cumplir y asegurar el cumplimiento de las normas, procedimientos e instrucciones generales y específicas de prevención de riesgos laborales y medioambiente, Seguridad Alimentaria o GMP’s, así como promoverlos en su área y puesto de trabajo.
- Conocer y aplicar el Plan de Emergencia. En caso de detectar alguna situación de riesgo hacia las personas, las instalaciones, el medio ambiente o de seguridad alimentaria comunicarlo de forma inmediata.
- Asegurar una correcta segregación de los residuos.
- Cumplir con las políticas y procedimientos tanto generales como específicos de la posición, así como asegurar la realización de todas las tareas al alcance para facilitar la consecución de los objetivos de la compañía.
- Responsable de las infraestructuras, sistemas, comunicaciones y aplicaciones de la organización.
- Responsable de la configuración de SAP como ERP corporativo e implementación del S4 Hanna o futuros programas/ERP que puedan proponerse.
- Coordinación de la proveeduría externa del área de IT con la empresa externalizada.
- Facilitar el traspaso de conocimiento, comunicación, formación e interacción con las personas usuarias de negocio e identificar sus necesidades actuando como punto de contacto con los key users.
- Proteger y preservar la consistencia y robustez de la Información.
- Responsable de la configuración, documentación, diseños funcionales y técnicos, test scripts y manuales de formación de su área de conocimiento.
- Asegurar el rendimiento e integridad de SAP trabajando de manera coordinada con el resto del equipo de IT.
- Plantear proactivamente, planificar y liderar proyectos tecnológicos de negocio.
- Actuar como agente catalizador del cambio cultural y organizacional.
- Gestión, priorización, resolución, monitorización y documentación de las incidencias y evolutivos (cambios) de SAP reportados por las personas usuarias de negocio, siguiendo los procedimientos, SLA's y controles definidos por la empresa.
- Gestión y ejecución de los proyectos asignados siguiendo los procedimientos definidos por la empresa para el ciclo de vida del proyecto (plan, hitos, entregables, budget, recursos, documentación, riesgos, etc.).
- Introducir y promover una cultura de mejora continua y de excelencia operativa de manera transversal en toda la organización identificando oportunidades de mejora.
- Promover y desarrollar la orientación a la clientela (Business Partnering) y cultura de metodología y medición tanto en procesos como en proyectos.
- Definir la estrategia de servicio óptima para la compañía, así como las políticas y procedimientos correspondientes.
- Definir, controlar y ejecutar el presupuesto del departamento de IT evaluando y estableciendo las prioridades en OPEX y CAPEX.
Formación:
- Licenciatura en Ingeniería Informática o similar, o experiencia equivalente.
Conocimientos específicos:
- Conocimientos avanzados de SAP y otros sistemas de gestión integral (ERP).
- Conocimientos actualizados de otras herramientas y sistemas eficientes.
- Conocimientos técnicos en métodos de gestión de proyectos.
Conocimientos complementarios:
- Conocimiento del sector químico, aromas y aceites esenciales.
- Experiencia en entornos complejos de Cadena de Suministro (gran número de referencias, multitud de clientes.).
- Experiencia en consultoría estratégica y operacional.
Idiomas:
- Español: avanzado.
- Inglés: avanzado.
Habilidades:
- Compromiso.
- Autonomía.
- Orientación a resultados.
- Gestión de equipos.
- Comunicación.
- Asertividad.
- Planificación.
- Visión estratégica.
Experiencia:
- Más de 7 años en posición similar.
Lluch Essence tiene como pilar la diversidad, la equidad y la inclusión. Nos comprometemos con la creación de un equipo que represente una variedad de orígenes, perspectivas y habilidades. Cuanta más integración haya, mejor será nuestro trabajo. El siguiente paso es tuyo. Aplica a la oferta para presentar tu candidatura y únete a un equipo multidisciplinar en crecimiento.
¡Te estamos esperando!
VP of Engineering
Nuevabsport
VP of Engineering
bsport · Barcelona, ES
Teletrabajo Agile Cloud Coumputing REST DevOps
We are seeking a VP of Engineering to lead our engineering organization, drive execution, and scale our technical operations. As a key leadership figure, you will own team management, execution, and operational excellence, working closely with the CTO and the CPO to align technical strategy with business goals.
We are bsport. The place to be!
bsport is an all-in-one platform combining boutique fitness and advanced technology. Our platform helps our partners manage their bookings, payroll, marketing and more, to streamline operations and boost their commercial success.
Since we launched in 2019, we have already achieved the following:
- We’ve built a community of over 7 million users 🤝
- We have finalized the biggest Series B this year (€30 million)🏆
- Grown our team to more than 170 employees 🚀
Your Role & Responsibilities
- Engineering Execution & Delivery: Own agile processes, sprint planning, and release management to ensure high-quality, on-time delivery.
- Team & Talent Leadership: Define org structure, hire top-tier engineers, and foster a culture of ownership and collaboration.
- Operational & Financial Oversight: Manage engineering budgets, optimize cloud costs, and drive vendor selection.
- Technical Quality & DevOps: Continuously improve best practices for CI/CD, security, scalability, and incident management.
- Metrics & Reporting: Track and report key engineering KPIs to executive leadership.
- Proven experience leading engineering teams in a high-growth, tech-driven environment, preferably in a scale-up environment.
- Strong background in software engineering, DevOps, and system architecture at scale, serving millions of daily users.
- Track record of hiring, mentoring, and growing high-performing teams.
- Ability to balance strategic priorities with hands-on execution.
- Work with a cutting-edge tech team shaping the future of sport and wellness.
- Lead a high-impact engineering org with clear ownership and autonomy.
- Competitive compensation, benefits, and an environment that values innovation and execution.
If you’re excited about this role but don’t meet every qualification, we encourage you to apply—curiosity, adaptability, and a willingness to learn are just as important to us as specific skills.
Benefits
Our benefits package is thoughtfully crafted to ensure you feel valued, supported, and empowered. We also offer ample career growth opportunities through continuous learning, & mentorship. Plus, we’re continuously enhancing our offerings—exciting new perks are on the way! 😉
💵 Attractive compensation package
Competitive base salary, performance-based bonuses, and equity options, aligning your success with the company’s growth!
🚀 Career growth and development:
Fast-track your career growth with personalized development and trainings.
🌍 Diverse & global team
Work alongside a multicultural, international team that celebrates diversity and creativity.
💻 Work-Life harmony
Enjoy the flexibility of a hybrid model, with remote days to support your work-life balance.
🌎 Say goodbye to homesickness
Work remotely from abroad for up to 3 weeks each year.
❤️ Comprehensive health coverage
We’ve got you covered with fully-funded health insurance, so you can focus on what matters most.
🛌🏽 Paid sick days
Feel supported with paid sick leave, because your health and well-being come first.
💪🏽 Exclusive fitness perks
Stay active with a specially negotiated gym plan, tailored for you.
🏄🏽 Team building & sports activities
Exciting team-building, after-work gatherings and sports initiatives designed to inspire and energize.
If you’re ready to drive engineering excellence while scaling a world-class team, apply now!
IT MANAGER
12 abr.Hyatt
Barcelona, ES
IT MANAGER
Hyatt · Barcelona, ES
Main Duties
Operational
- Provides technical assistance, advice to hotel management so as to minimize overhead expenses and maximize productivity in all areas.
- Assist authorized users in relation to operation of the hotel’s IS system hardware, various modules and supporting personal computers.
- Coordinates timely repair and return to service any faulty systems or items of equipment.
- Establishes and implements procedures to ensure backup of data in any IS system.
- Rebuilds data corrupted by either hardware or software faults.
- Coordinates the timely handling of any software fault reports or enhancement requests.
- Sets up emergency procedures and BCP to continue the operation of the hotel in the event of system failure.
- Provides manuals on the issue of IS systems and incorporates those manuals into the relevant operating procedures of the hotel.
- Establishes and Maintain Hyatt necessary Cyber security measures to prevent unauthorized access to the IS systems.
- Provides technical assistance to internal and external audit employees.
- Provides the appropriate level of professional, courteous and caring service to other employees (internal customers) and other visitors to the division.
- Ensures all Information Systems employees provide a courteous and professional service at all times.
- Handles guest and employee enquiries in a courteous and efficient manner, reporting complaints or problems if no immediate solution can be found, whilst feeding back a prompt follow up.
- Maintains positive guest and colleague interactions with good working relationships.
- Maximizes employee productivity through the use of multi-skilling, multi-tasking and flexible scheduling to meet the financial goals of the business as well as the expectations of the guests.
- Directs employees to ensure productivity meets standards given in accordance with Hyatt Design Standards and Criteria and the Hyatt International Finance Operations Manual.
- Assists with the preparation of the annual Finance Business Plan ensuring Divisional Objectives fully address business objectives of the hotel and needs of employees.
- Assists with the preparation and regular update of the Finance Departmental Budget, in close cooperation with the Director of Finance ensuring targets are met and costs are effectively controlled.
- Focuses attention on improving productivity levels and the need to prudently manage utility/payroll costs within acceptable guidelines ensuring optimum deployment and energy efficiency of all equipment.
- Ensures new technology and equipment are embraced, improving productivity whilst taking work out of the system.
- Assists the recruitment and selection of all IS employees; follows the hotel guidelines when recruiting and uses a competency-based approach to selecting employees.
- Ensures the punctuality and appearance of all IS employees, making sure that they wear the correct uniform and maintain a high standard of personal appearance and hygiene, according to the hotel and department’s grooming standards.
- Maximizes the effectiveness of employees by developing each of their skills and abilities through the appropriate training, coaching, and/or mentoring.
- Conducts annual Performance Development Discussions with employees and supports them in their professional development goals.
- Plans and implements effective training programmes for employees in coordination with the Training Manager and Departmental Trainers.
- Encourages employees to be creative and innovative, challenging and recognizing them for their contribution to the success of the operation.
- Supports reinforcement of Hyatt’s Values.
- Ensures that all employees have a complete understanding of and adhere to employee rules and regulations.
- Ensures that employees follow all hotel, company and local rules, policies and regulations relating to fire and hazard safety, and security.
- Feedback the results of the Employee Opinion Survey and to ensure that the relevant changes are implemented.
- Managing the department in a professional, efficient manner with flexible service where possible, to ensure maximum guest satisfaction, consistent with Grand Hyatt Barcelona and Hyatt International Standards, through planning, organizing, directing and controlling the Information Systems policies and procedures, operation and administration.
- Assists with the development and maintenance of a detailed Department Operations Manual that reflects policies and procedures, work processes and standards of performance within the Division and ensures annual review to accurately reflect any changes.
- Ensures the availability of any stationery or consumables required by any IS systems.
- Ensures that all licenses are complete and up to date.
- Conducts regular Departmental Communication Meetings.
- Attends and contributes to all training sessions and meetings as required.
- Is knowledgeable in statutory legislation in employee and industrial relations.
- Exercises responsible management and behavior at all times and positively representing the hotel management team and Hyatt International.
- Maintains strong, professional relationship with relevant representatives from competitor hotels, business partners and other organizations.
- Reads the hotel's Employee Handbook and has an understanding of and adheres to the hotel's rules and regulations and in particular, the policies and procedures relating to computer resources, fire, hygiene, health and safety.
- Ensures high standards of personal presentation and grooming.
- Responds to changes in the Information Systems function as dictated by the industry, company and hotel.
- Carry out any other reasonable duties and responsibilities as assigned.
- Leadership experience in a similar role required.
- University/College degree in a related discipline required.
- Understanding of hotel applications an asset.
- Excellent communication and organizational skills.
- Strong interpersonal and problem-solving abilities.
- Highly responsible & reliable with exceptional attention to detail.
- Ability to work cohesively as part of a team.
- Ability to focus attention on guest needs, remaining calm and courteous at all times.