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11 de gen.DHL Global Forwarding
Madrid, ES
Air Freight Trainee(m/f/n)
DHL Global Forwarding · Madrid, ES
Excel Office Outlook
¿Quieres formar parte de la compañía líder en logística del mundo? ¿Tienes experiencia en el ámbito de la gestión de RRHH? ¿Te gusta colaborar con diferentes departamentos y ayudar a crecer al negocio? ¡Tenemos la oportunidad perfecta para tu desarrollo profesional!
En DHL Global Forwarding buscamos un/a Air Freight Trainee con disposición para aprender y proponer nuevas ideas en nuestra oficina de Barajas
¿Qué esperamos de ti como parte del mejor equipo especializado?
Funciones:
- Dar soporte en las tareas de gestión de los envíos de Exportación e importación Aérea
- Emisión de la documentación de transporte
- Emisión de la documentación aduanera
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- Grabación de estimación de costes para envíos especiales
- Envío de prealertas a las partes involucradas
- Selección física y preparación de documentación para destino
- Utilización de la herramienta Cargo Wise1
- Coordinación de envíos de Exportacion, seguimiento e información al cliente de la evolución del mismo
- Coordinación de envíos de importación, seguimiento e información al cliente de la evolución del mismo
- Conocimientos teóricos en logística y transporte
- Sólidas habilidades analíticas y buenas habilidades de comunicación
- Capacidad para trabajar bajo presión
- Nivel de inglés B1+/B2
- Buen manejo de Excel, office y Outlook
- Incorporación en la compañía líder en el sector de la logística a nivel mundial.
- Contrato de formación por 1 año
Porque nos importan las personas y ponemos al cliente en el centro de nuestro enfoque. Hemos renovado nuestra Certificación como Top Employer en España y a nivel global, y también estamos certificados como Great Place to Work.
DHL Global Forwarding es la división del Grupo Deutsche Post DHL especializada en el transporte de carga aérea y marítima, y servicios de valor añadido.
A través de nuestra red mundial de oficinas propias, ofrecemos soluciones puerta a puerta, incluyendo servicios de valor añadido asociados a la gestión de la cadena logística (aduanas, seguros, transporte con control de temperatura end to end, mercancías peligrosas, etc..).
Nuestro equipo de profesionales en todo el mundo nos posiciona como líderes en calidad de servicio, siendo el cliente el centro de nuestra actividad, con una cultura de innovación y mejora continua.
DHL Global Forwarding es una Compañía que ofrece igualdad de oportunidades. Evaluamos a los candidatos/as sin distinción de raza, color, religión, sexo, orientación sexual, identidad de género, nacionalidad, discapacidad, y otras características legalmente protegidas.
Leica Geosystems part of Hexagon
Global Logistics Coordinator - Sweden/Norway (m/f/d)
Leica Geosystems part of Hexagon · Barcelona, ES
Teletreball Office
ABOUT US:
Leica Geosystems, part of Hexagon, is a global company supporting measurement professionals worldwide. Based in Switzerland and with 200 years’ experience it offers products for surveying and geographical measurement and is the global market leader for geodetic instruments.
Hexagon is a global leader in sensors, software and autonomous solutions and has approximately 21k employees in 50 countries.
Hexagon’s Geosystems division provides a comprehensive portfolio of digital solutions that capture, measure, and visualize the physical world and enable data-driven transformation across industry ecosystems.
ROLE & PURPOSE OF THE POSITION:
• To provide efficient and courteous customer care when required by existing and potential customers based in Nordic Region (Norway/Sweden).
• To provide the required office support for sales and support personnel.
• Handling general enquiries from customers, sales and support personnel.
DUTIES & RESPONSIBILITIES:
• Manage the sales order process through to billing using the SAP status reports ensuring
that the corporate guidelines on the method of shipment are adhered to.
• Ensure that the sales orders are processed within agreed deadlines and that customers
and the sales team are informed of delivery dates and any subsequent changes.
• Liaise with Sales and Technical Support to ensure that all deliveries are carried out in
line with customer expectations.
• Liaise with Purchasing, Warehouse, Sales and Support to ensure timely dispatch of
orders.
• Ensure that quotations are raised by the sales team for any order to be processed.
• Assist with the prompt resolution of customer queries credit notes to aid the cash
collection process.
• Ensure that all Sales Reps and/or customers receive a confirmation of order and that all
details are checked to minimize errors in invoicing.
• Assist with customer complaints and warranties issues to ensure customer satisfaction.
• Ensure that subscriptions are invoiced timely and efficiently.
• Ensure that all issued information, whether written or verbal, is both accurate and
authorized.
• Ensure that all work is carried out in accordance with the company’s quality system.
• Maintenance of comprehensive filing system in SAP.
• Archiving and disposal of aged records in accordance with company policy.
• Other duties as may be required by the Team Leader or Operations Manager
EDUCATION / QUALIFICATIONS / EXPERIENCE / COMPUTER SKILLS:
• Ability to build and maintain relationships with key customers
• Experienced in using SD, MM and Supply Chain SAP modules (R/3 or HANA)
• Excellent communication skills, both verbal and written
• Excellent PC skills including MS Office
• Confidence to work on own initiative
• Organized and thorough with good attention to detail
• Ability to work under pressure
• Need to be adaptable to meet the dynamic and changing needs of the business.
LANGUAGE:
• English and a Nordic language (Swedish and/or Norwegian), fluent written and verbal, is a pre-requisite.
• Any further language is a strong advantage.
WHY JOIN US?
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