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1.145Informàtica i IT
1.047Comercial i Vendes
1.042Administració i Secretariat
913Comerç i Venda al Detall
589Veure més categories
Desenvolupament de Programari
509Enginyeria i Mecànica
507Educació i Formació
397Indústria Manufacturera
373Màrqueting i Negoci
330Dret i Legal
301Instal·lació i Manteniment
254Publicitat i Comunicació
160Sanitat i Salut
143Disseny i Usabilitat
136Art, Moda i Disseny
108Arts i Oficis
104Recursos Humans
101Construcció
96Alimentació
87Comptabilitat i Finances
82Atenció al client
56Turisme i Entreteniment
53Hostaleria
51Cures i Serveis Personals
45Producte
40Farmacèutica
34Immobiliària
31Banca
30Social i Voluntariat
19Seguretat
17Energia i Mineria
12Esport i Entrenament
7Assegurances
6Telecomunicacions
3Editorial i Mitjans
1Agricultura
0Ciència i Investigació
0BNP Paribas
Beca Gestión Proyectos IT Banca Digital
BNP Paribas · Madrid, ES
Teletreball Office
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
PERSONAL FINANCE
BNP Paribas Personal Finance, a través de su marca comercial Cetelem, es especialista en crédito al consumo, préstamos personales y gestión de tarjetas. Es partner financiero de importantes empresas de distribución, de bienes de consumo y concesionarios de automóviles y, además, un referente de análisis de mercado gracias a los estudios del Observatorio Cetelem. BNP Paribas Personal Finance cuenta con 20.000 empleados prestando servicio a más de 20 millones de clientes.
SOBRE EL PUESTO
MISIÓN
Dar soporte en la coordinación de las actividades relacionadas con la gestión de la demanda de desarrollo de proyectos de IT dentro del equipo de Banca Digital.
RESPONSABILIDADES
Funciones relevantes en las que tendría que dar soporte:
- Gestionar el porfolio de BD trasladando las solicitudes de desarrollo a las áreas técnicas de IT para su estimación y planificación.
- Elaboración de los Devis de los proyectos a aprobar en los Comités de Inversión Local.
- Realizar y/o supervisar la toma de requisitos funcionales.
- Organizar reuniones de seguimiento con las áreas técnicas de IT para mantener actualizada la planificación.
- Participar en las reuniones de seguimiento de los proyectos que organicen los jefes de proyecto de negocio.
- Trasladar a las áreas de Negocio información actualizada de la situación de sus proyectos, incluyendo información de consumo mensual y gestionar con ellas las alertas y conflictos que surjan.
REQUISITOS
- Estudios
Grado en Administración y Finanzas, Ingenia Informática, o similar.
- Experiencia
Valorable en gestión de proyectos o áreas de informática
- Idiomas
Valorable inglés
COMPETENCIAS
- Técnicas
Manejo herramientas de Office
Nociones de herramientas para gestión de proyectos
- Transversales & Comportamentales
- Flexibilidad
- Pensamiento analítico
- Trabajo en Equipo y Cooperación
BENEFICIOS
• Modelo híbrido de teletrabajo.
• Un día de vacaciones por mes trabajado (conforme duración de Convenio con la universidad).
Únete a BNP Paribas PF España, certificada por ChooseMyCompany con el sello de calidad HappyIndex Trainee. Este sello nos califica como una compañía atractiva para los estudiantes, gracias al feedback de nuestros propios becarios.
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
KAM Arval Partners
NovaArval BNP Paribas Group
KAM Arval Partners
Arval BNP Paribas Group · Madrid, ES
Teletreball
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
ARVAL
En Arval tenemos como misión mejorar la vida de las personas ofreciendo servicios de movilidad adaptados a las necesidades de nuestros clientes y con una clara orientación hacia la movilidad sostenible. Ofrecemos una amplia gama de soluciones innovadoras y proporcionamos un servicio personalizado a nuestros clientes, desde grandes corporaciones a particulares. Con más de 30 años de experiencia, presencia en treinta países y una flota financiada superior a 1,5 millones de vehículos, somos líderes en nuestro sector
MISIÓN
Su misión es posicionar el producto de renting, dinamizando y coordinando la comunicación entre el fabricante, la financiera y la empresa de renting, fijando objetivos comunes y garantizando que estos se cumplen, a través de un correcto seguimiento de los KPIs establecidos.
RESPONSABILIDADES
Relación comercial con el fabricante:
Planificación de Comités mensuales.
Gestión de campañas: instrumentación y seguimiento de la misma.
Detección de necesidades. Asesoramiento y ayuda en relación con Arval.
Asesorar sobre las tendencias de mercado y el producto de Renting de la competencia en la concesión: seguimiento de competitividad, realización de cotización de modelos de referencia y comprobar la pérdida de competitividad y/o rentabilidad.
Colaboración en proyectos desarrollados por el fabricante que incluyan el producto de Renting.
Conseguir la “implicación” comercial de la fuerza comercial de la marca, y la consideración del Renting en sus proyectos futuros.
Seguimiento de la Reciprocidad con Arval.
Reporting mensual: actividad, renovaciones, comisionamiento…
Contacto de referencia experto para su red de concesionarios de referencias y para delegados de financiera especialistas en producto.
Relación comercial con la financiera de marca:
Formación a los Especialistas de Renting en herramientas, ventas y organización de trabajo.
Apoyo en la formación a los generalistas por parte de los especialistas.
Comunicación a los especialistas de las incidencias relevantes, que puedan causar reclamaciones, con el objetivo de adelantarse a ellas (Ej: Cortes y fallos de e-broker, envío de documentaciones, retrasos generalizados en algún punto de la operativa).
Reporting de seguimiento de actividad y reporting mensual a Corporate.
Feedback de resultados de campañas.
Cálculo de comisionamiento.
Organización de promociones y campañas.
“Defender” el posicionamiento del producto de Renting, dentro de las campañas y promociones de la marca.
Informar de Mercado, tendencias, competidores..
Alineamiento con el responsable/director de Auto Personal Finance (Cetelem) siguiendo el espíritu One Bank.
Conocimiento básico en materia de Protección de Datos.
Atender al 100% las llamadas de partners insatisfechos.
Operativa diaria del producto y principales KPI´S y seguimiento SLA:
Cuadro de control diario revisando los principales KPI´s (ofertas, actividades, estudios de riesgos y envío de contratos) y actuar sobre los que no cumplan con las SLA comprometidos.
Repaso diario de la actividad pendiente y actuación en los casos más urgentes:
Ofertas/ajustes en buzón.
Revisar por el status operaciones pendientes de Filtros/riesgos/contrato.
Llamadas proactivas periódicas a los delegados comerciales para repasar resultados y acciones pendientes.
Cotizaciones de productos especiales.
Tramitar con el departamento de riesgos, posibles reconsideraciones de operaciones especiales.
Análisis de las incidencias surgidas con los diferentes departamentos de Arval, informando a su responsable de área para su información a los departamentos trasversales implicados.
Seguimiento de los modelos disponibles y que los descuentos sean los correctos para cada marca y producto
Experiencia
Experiencia comercial de más de 4 años: muy valorable en mercados indirectos. Preferiblemente sector financiero. Ideal en canales de Distribución.
Deseable conocimiento del mercado del Automóvil: (matriculaciones, marcas, tendencias…)
Muy valorable experiencia impartiendo formaciones presenciales a grupos. Además de detección de necesidades de formación.
Idiomas
Nivel mínimo B2 de inglés, se utiliza frecuentemente
BENEFICIOS
• Programas de formación, planes de carrera y oportunidades de movilidad interna, no solo a nivel nacional sino también a nivel internacional gracias a nuestra presencia en diferentes países.
• Comité de Diversidad e Inclusión a nivel Grupo que vela por un ambiente de trabajo inclusivo. En los últimos años se han creado varias comunidades de empleados que organizan diferentes acciones de concienciación en torno a la diversidad e inclusión (PRIDE, We Generations y MixCity).
• Programa de voluntariado corporativo (1 Million Hours 2 Help) en el que los empleados pueden dedicar tiempo de su horario laboral a actividades de voluntariado.
• Plan de retribución flexible.
• Modelo de teletrabajo híbrido (50%).
• 22 días de vacaciones.
• 2 días de asuntos propios.
• Día libre en Navidad.
• Tarde libre el día de tu cumpleaños.
• Jornada intensiva todos los viernes y en julio y agosto.
• Flexibilidad horaria.
• Seguro de vida.
• Seguro médico.
• Tarjeta comida (156€ al mes/10 meses).
• Salario fijo + bonus variable + participación en beneficios.
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
BECA Data Engineer
21 de febr.BNP Paribas
BECA Data Engineer
BNP Paribas · Madrid, ES
Teletreball Big Data Power BI Tableau Office
Data Engineer Academy
Hablas inglés, español?
Te gustaría trabajar en un ambiente internacional?
Quieres participar en el crecimiento de un equipo de TI que proporciona un servicio de calidad a todas las entidades de BNP Paribas Personal Finance en todo el mundo?
Si tu respuesta es si a esas 3 preguntas por favor sigue leyendo!
Dentro de BNP Paribas Personal Finance, vamos a crear una academia con el objetivo de incorporar estudiantes empezando en modalidad de beca que pueda dar soporte a un equipo de desarrollo internacional, el cual forma parte de South Europe Technologies (SET) - Centro Internacional de Servicios Compartidos de IT, Data, Operaciones y Ciberseguridad.
Tras un periodo de onboarding con el rol de Analista de Datos junto con el líder técnico y el resto del equipo, las principales responsabilidades del puesto serán:
* Identificar y proponer mejoras que mejoren el rendimiento y procesos de las soluciones de datos implementadas.
* Recopilar y analizar los requerimientos que las diferentes áreas de negocio propongan.
* Capacidad para interpretar grandes volúmenes de datos y extraer conclusiones relevantes.
* Implementar soluciones para la extracción y transformación de los datos almacenados.
* Desarrollar habilidades para traducir datos complejos en informes compresibles para audiencias técnicas y no técnicas. Estos informes se deberán diseñar, automatizar y publicar utilizando para ello Power BI y/o Tableau.
* Colaborar con otras áreas y equipos interdisciplinarios (analistas de negocio, científico de datos) en el desarrollo de productos analíticos basados en datos.
* En base a la experiencia desarrollada, proponer mejoras en la calidad y gobierno del dato establecidos por el Data Office
* Mantenerse al tanto de las tendencias y mejores prácticas en el diseño e implementación de las diferentes tecnologías aplicadas al manejo y desarrollo de proyectos basados en datos.
Los requisitos que necesitarás para cubrir esta posición son:
* Una formación en Ingeniería Informática u otras Ingenierías. O en campos relacionados como matemáticas, estadística, física o equivalentes.
* Formación a través de cursos especializados y/o bootcamps, analítica de datos y/o Big data.
Soft skills
* Ser una persona proactiva y orientada a la resolución de problemas y toma de decisiones.
Idiomas
* Inglés (mínimo B2) / Francés (opcional).
Ofrecemos
* Formación continua durante el periodo de beca en el rol de Analista de Datos con el objetivo de potenciar los conocimientos y habilidades.
* Proyectos tecnológicos en los que los candidatos puedan aportar conocimiento y valor desde el inicio. Nuestro objetivo es que tu trabajo se vea reflejado y tenga impacto desde el inicio.
* Posibilidad de recorrer diferentes ámbitos y roles en un proyecto tecnológico relacionado con los datos a lo largo del periodo de beca: analista de datos, ingeniero de datos, De esta forma serás tú quién decida su roadmap durante este periodo.
* Beca de 6 meses con posibilidad real de incorporación en contrato permanente al término de la beca. Durante los años 2023 y 2024, el 100% de nuestros becarios pasaron a plantilla!
* Modelo híbrido de teletrabajo.
* Un día de vacaciones por mes de trabajo (de acuerdo con la duración del convenio con la Universidad).
Technical Java Development Lead
14 de febr.BNP Paribas
Madrid, ES
Technical Java Development Lead
BNP Paribas · Madrid, ES
Java Oracle Spring
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
BNP Paribas in its Securities Services business offers a wide range of services derived from the purchase and sale of financial instruments and units in investment funds, such as their settlement, custody, valuation, administration and financing and all financial transactions derived therefrom (dividend payments, capital increases, fund subscriptions and redemptions, etc.).
ABOUT THE JOB
MISSION
Holding a position within the IT Development team of CIB IT Spain as Technical Development lead for a set of local applications, your main responsibility will be to lead developments of java in house local applications on Securities Services business, ensuring continuity and compliance with standards and cyber security rules, guaranteeing the quality of the applications within your scope and managing their maintenance and development.
RESPONSIBILITIES
• Understand and analyze the needs coming from the Business, proposing sustainable solutions, in line with the entity´s development good practices.
• Involve all relevant stakeholders in the process of definition and validation of any new requirement, assessing all potential impacts.
• Guarantees the proper functioning of applications and that they can be maintained and upgraded.
• Reports and alerts on the continuity of the service, deadlines, budget.
• Proposes methods to increase optimization and efficiency.
• Analyses incidents and proposes preventive action plans and areas of improvements.
• Helps to estimate and establish road maps of his scope of applications.
• Ensure the implementation and changes in Production environment and ensure its quality of the SW.
• Follow the go live process, compare the impacts towards expectations and propose adjustments when needed.
• Support the team to achieve commitments.
• Coordinates and/or participates in communities of practice.
• Develops relationships networks.
REQUIREMENTS
- Studies
Bachelor´s Degree (science oriented)
- Experience
Ideally a previous experience (+7 years) in Information Technology.
Experience on a whole live cycle of a development, from the requirements analysis to the development and release on Production environments, support on testing phases.
At least 5 years of experience on java development,
At least 3 years of experience on analysis of a software solution.
At least 3 years of experience on releases on Production environment, production support,
At least 3 years of experience on releases on support on testing phases.
At least 1 years as technical leader of a development team, prioritization of task, estimation of developments, able to guide and assist development teams so they can carry out their day-to-day development.
• Languages
Spanish - Fluent
English - Fluent
SKILLS
- Technical
IT knowledge and Development
o Java
o Spring Boot
o Shell scripting
o Spring Batch
Data Knowledge
o Relationship database, Oracle sql/plsql
Desirable Software Architecture knowledge
• Transversal & Behavioral
Analytical Ability
Proactivity
Organizational skills
BENEFITS
• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan.
• Hybrid telecommuting model (50%).
• 34 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
Analyst M&A Financial Institutions Iberia
14 de febr.BNP Paribas
Madrid, ES
Analyst M&A Financial Institutions Iberia
BNP Paribas · Madrid, ES
R Office Excel
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
CIB
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.
Overall Responsibilities
- Opportunity to be part of a leading advisory team, assisting clients, primarily Iberian Financial Institutions (i.e. banks, insurance, asset managers, fintechs) in defining their long-term strategy and inorganic growth plans with views to maximising value for its key stakeholders
- Be part of the team leading landmark transactions that have an impact in the future of Spanish and Portuguese financial sector
- The work in FIC Advisory The r includes two main type of tasks: (i) marketing materials, in which the team proactively presents ideas to the client, and (ii) executions, where the team advises clients in strategic transactions, which comprise sellsides, buysides, IPOs, take private, partnerships, etc.
- An analyst’s responsibility is to support the team (MD / Director / VP / Associate) in both workstreams and its specific responsibilities are:
- Conduct market and sector research and companies research
- Understand and analyse the financial information of financial institutions
- Analyse diligently and with good judgement the information and present it in a clear and concise manner
- Prepare thoughtful presentations for clients
- Conduct financial analysis, including business projections, valuation models
- Take responsibility for the tasks delegated by VP / Associate
- Deliver best-in-class materials in a competitive industry requiring the highest standards for clients
- Prepare client presentations autonomously on the basis of guidelines and supervision of the Associate, VP, Director and Managing Director
- Preparation of a presentation includes (i) conducting the required research, (ii) analysing the information, (iii) preparing financial analysis, (iv) selecting the relevant information and prepare slides in a concise and self-explanatory manner, (v) reviewing the presentation with the Associate and Managing Director
- Preparation of follow ups for the client in a timely manner
- Appropriate exposure to clients when possible under direct supervision of Managing Director
- Assist Managing Director / Associate in key steps of an execution. Executions include: sellside, buyside, take private, fairness opinions, IPOs for instance
- Prepare models autonomously (trading/ transaction multiples, Business Plan and DDM) or under supervision of Associate for more complex analyses (LBO, Merger Model)
- Prepare presentations for clients in its decision making process for Top Management, Executive Committees, Board Members
- Prepare sell side materials (descriptive sections of Information Memorandum, data rooms, drafting of management presentation), buyside materials, IPO materials, valuation materials, fairness opinions, etc
- Excellent communication skills, both orally and written, and presentation skills
- Present and explain clearly results of research & analyses to Associate / MD
- Ability to communicate in a concise and summarised manner, giving the relevant information
- Prepare financial and valuation models for marketing purposes and executions
- Excel in modelling skills, analytical and numerical tasks, including accounting, financial and valuation techniques
- Contribute to recruitment and training of interns
- Ability to collaborate and work in team
Profile
- Demonstrate strong interest in Corporate Finance, mergers & acquisitions and understand key responsibilities/tasks of the job
- Strong interest in financial institutions resulting in being up to date on the sector, macro economy, mergers and acquisitions, general sector knowledge
- Proactive approach, eagerness to learn, inquisitive and questions the status quo
- Take accountability and ownership of its own responsibilities
- Works independently and with autonomy. Problem solver
- Excellent organisational skills, with strong ability to multi-task
- Capability to work under tight deadlines, excellent time management and prioritisation
- Demonstrate rigour and reliability for her / his own work
- Team spirit, collaborative and inclusive way of working
- High standard performance in a competitive industry advising key clients in very visible and important transactions
- Excellent knowledge of accounting, financial and valuation techniques
- Strong numerical and analytical ability, aptitude to think strategically
- Numerical and analytical skills with strong modelling skills (DDM, multiples, basic LBO model, basic merger model and value creation analyses…)
- Knowledge of process and key steps for major types of transactions (sell side, buy side, LBO, public offer, IPO)
- Strong academic background, Master Degree in Finance, Management, Economics, Engineering area/s
- Current or past experience in working in Corporate Finance and in particular in Financial Institutions Corporate
- Excellent written and verbal communication skills
- Fluency in English is compulsory, any European languages a plus
- At ease with Microsoft Office tools, FactSet, Bloomberg and other information database
- Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
- Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
- Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
- Flexible compensation plan.
- 31 vacation days.
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
Technical Java Development Lead
11 de febr.BNP Paribas
Madrid, ES
Technical Java Development Lead
BNP Paribas · Madrid, ES
Java Oracle Spring
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
BNP Paribas in its Securities Services business offers a wide range of services derived from the purchase and sale of financial instruments and units in investment funds, such as their settlement, custody, valuation, administration and financing and all financial transactions derived therefrom (dividend payments, capital increases, fund subscriptions and redemptions, etc.).
ABOUT THE JOB
MISSION
Holding a position within the IT Development team of CIB IT Spain as Technical Development lead for a set of local applications, your main responsibility will be to lead developments of java in house local applications on Securities Services business, ensuring continuity and compliance with standards and cyber security rules, guaranteeing the quality of the applications within your scope and managing their maintenance and development.
RESPONSIBILITIES
• Understand and analyze the needs coming from the Business, proposing sustainable solutions, in line with the entity´s development good practices.
• Involve all relevant stakeholders in the process of definition and validation of any new requirement, assessing all potential impacts.
• Guarantees the proper functioning of applications and that they can be maintained and upgraded.
• Reports and alerts on the continuity of the service, deadlines, budget.
• Proposes methods to increase optimization and efficiency.
• Analyses incidents and proposes preventive action plans and areas of improvements.
• Helps to estimate and establish road maps of his scope of applications.
• Ensure the implementation and changes in Production environment and ensure its quality of the SW.
• Follow the go live process, compare the impacts towards expectations and propose adjustments when needed.
• Support the team to achieve commitments.
• Coordinates and/or participates in communities of practice.
• Develops relationships networks.
REQUIREMENTS
- Studies
Bachelor´s Degree (science oriented)
- Experience
Ideally a previous experience (+7 years) in Information Technology.
Experience on a whole live cycle of a development, from the requirements analysis to the development and release on Production environments, support on testing phases.
At least 5 years of experience on java development,
At least 3 years of experience on analysis of a software solution.
At least 3 years of experience on releases on Production environment, production support,
At least 3 years of experience on releases on support on testing phases.
At least 1 years as technical leader of a development team, prioritization of task, estimation of developments, able to guide and assist development teams so they can carry out their day-to-day development.
• Languages
Spanish - Fluent
English - Fluent
SKILLS
- Technical
IT knowledge and Development
o Java
o Spring Boot
o Shell scripting
o Spring Batch
Data Knowledge
o Relationship database, Oracle sql/plsql
Desirable Software Architecture knowledge
• Transversal & Behavioral
Analytical Ability
Proactivity
Organizational skills
BENEFITS
• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan.
• Hybrid telecommuting model (50%).
• 34 vacation days.
Diversity and inclusion commitment
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
Beca RRHH (ADE, Economía o similar)
9 de febr.BNP Paribas Personal Finance
Beca RRHH (ADE, Economía o similar)
BNP Paribas Personal Finance · Madrid, ES
Teletreball Excel Office PowerPoint
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
PERSONAL FINANCE
BNP Paribas Personal Finance, a través de su marca comercial Cetelem, es especialista en crédito al consumo, préstamos personales y gestión de tarjetas. Es partner financiero de importantes empresas de distribución, de bienes de consumo y concesionarios de automóviles y, además, un referente de análisis de mercado gracias a los estudios del Observatorio Cetelem. BNP Paribas Personal Finance cuenta con 20.000 empleados prestando servicio a más de 20 millones de clientes.
SOBRE EL PUESTO
MISIÓN
Alinear la estrategia de RH con los objetivos de negocio de la organización, actuando como enlace estratégico entre el área de Recursos Humanos y las unidades de negocio de acuerdo con las políticas vigentes.
RESPONSABILIDADES
- Gestión de los procesos de selección (relación con el Equipo de Selección), ayudar en la parte administrativa del proceso de selección de los puestos operacionales de verano
- Asegurar que este toda la documentación en cada proceso y archivarlo
- Dar de alta los empleados en la herramienta de nómina Meta 4
- Reporte , Kpis y seguimiento de los procesos de selección
- Soporte en las otras áreas del departamento de RRHH: selección, desarrollo
- Preparación y realización de on boardings
- Dinamización de comunidades virtuales tanto de becarios, embajadores como Talentos
- Estudios
- Experiencia
- Idiomas
COMPETENCIAS
- Técnicas
- Transversales & Comportamentales
Capacidad analítica
Capacidad para entender / formarse rápidamente nuevas herramientas
BENEFICIOS
- Modelo híbrido de teletrabajo.
- Un día de vacaciones por mes trabajado (conforme duración de Convenio con la universidad).
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.
Campus Networks Senior Engineer
8 de febr.BNP Paribas
Madrid, ES
Campus Networks Senior Engineer
BNP Paribas · Madrid, ES
Ansible ITIL Terraform Office
The CIB IT Platform for EMEA is responsible to provide IT Services to our Clients ensuring a Digital Market evolution, in a secured and performant environment, and with a reliable quality. This function includes Global Markets Application Production, Local Territory IT Development, the Core Infrastructure environment including Datacentres, Application Production, Security, Architecture as well as elements of the Global Services organisation.
MADRID IT Platform
• On Site Services: From 7:30 to 19:30 schedule to cover in weekly shifts of 8 working hours/day
• On Call Services: Out of regular schedule, we provide On Call services 24/7 to be covered in weekly shifts by team members.
RESPONSIBILITIES:
As a Member of the EMEA Network team, you will be member of the EMEA Network Team of the BNP Paribas European campus network.
• Responsible for regional office setup and ongoing support
• Responsible for overseas data centre or DR sites
• Perform the network planning, implementation and optimization solution
• Responsible for Network infrastructure monitoring and troubleshooting
• Work closely with internal and external parties to implement project
- Responsible for the effective and efficient running of the BAU network.
- Experience collaborating with different teams based in different locations
REQUIREMENTS:
Campus LAN Networks
• Demonstrated deep working knowledge and project experience with advisor and design capabilities (HLD, LLD and NIP).
• Experience with network design in LAN & WAN.
• Solid security and in LAN & WAN networking knowledge with, at least, +10 years of real technical working experience focused in these areas.
Cisco ISE Server
• Enterprise-level Cisco ISE configuration and troubleshooting.
• Troubleshooting Routing/Switching, wireless LAN controllers, VMware and VPN issues.
• Onsite and remote troubleshooting Network layer 2 and layer 3.
• Coordinate with remote users to install/configure equipment on site.
• Routing/switching (Cisco) installation and configuration.
• Following ServiceNow tickets to closure.
• Experience on ISE Servers installations and software upgrades
Wireless Infra for Campus Networks
• Experience with Ekahau software for wireless troubleshooting and surveys
• Perform Ekahau predictive wireless site surveys for wireless designs, onsite optimization and t-shoot
• Complete complex wireless designs and large projects for various verticals using Cisco and Aruba
• Troubleshoot wireless issues and support customers when necessary.
• Have a solid understanding of networking fundamentals of Wired and Wireless LAN, and operation .
• Have experience and/or knowledge of wireless solutions including Access Points, Wireless LAN Controllers, 802.1x
• Cisco Prime Infrastructure and Cisco DNA Centre
• At least 10 years of experience as a network engineer operating Wireless infra
Training:
• Degree in Computer Science or equivalent.
• ITIL Foundation certificate will be desirable.
• Also desirable provider certifications. As a Cisco reference, minimum CCNP certification or equivalent skills.
Experience:
• Demonstrated deep working knowledge and project experience with advisor and design capabilities (HLD, LLD and NIP).
• Experience with network design in LAN & WAN.
• Solid security and in LAN & WAN networking knowledge with, at least, +10 years of real technical working experience focused in these areas.
• Networking Automation skills around network management
• Attention to detail and strong ability to detect and act on network issues and incidents quickly
• Be able to setup and maintain network devices in an efficient and secure manner
• Be able to monitor network regularly and act based on the Alerts received
• Self-motivated & pro-active network engineer
• Be able to check updates available for network devices, plan maintenance and update strategies
• Be able to identify needs, communicate, start projects and perform changes with minimal to zero supervision.
• Great at documenting projects & processes as well as micro-documentation of tasks being done in the team.
• Extensive knowledge & hands-on experience in LAN & WAN, 2-Tier & 3-Tier design
• Extensive knowledge & experience with all dynamic routing protocols, as well as MPLS, VPLS, VRF, IPsec
• Knowledge & experience of wireless RF design, troubleshooting and security.
• Scripting & automation skills, implementing IaC using Ansible, Puppet or terraform is needed.
• Hand-on experience of configuring and maintaining Cisco ISE or other NAC solutions
• CCIE Certified
• At least 10 years of experience as a network engineer
Languages:
• English: Fluent.
SKILLS:
Technical:
• Cisco DNA centre & Cisco Prime is not needed but a plus
• CCNP/CCIE Qualifications, having certification is a plus
• Ability to travel to other locations for installation and support might be required
• Juniper Certified is not needed but a plus
• Aruba Networks Certified is not needed but a plus
The following topics will be taken into consideration:
• DWDM and carrier Ethernet systems.
TraNsversal & Behavioral:
• Resilience
• Proactivity
• Ability to collaborate/Teamwork
BENEFITS:
• Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
• Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
• Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
• Flexible compensation plan
• Hybrid telecommuting model (50%)
• 31 vacation days
RPA Developer
8 de febr.BNP Paribas
RPA Developer
BNP Paribas · Madrid, ES
Teletreball
GRUPO BNP PARIBAS
El Grupo BNP Paribas es el principal banco de la Unión Europea y uno de los más importantes a nivel internacional. Contamos con cerca de 185.000 empleados en 65 países. En España somos más de 5.100 empleados en 13 líneas de negocio.
ARVAL
En Arval tenemos como misión mejorar la vida de las personas ofreciendo servicios de movilidad adaptados a las necesidades de nuestros clientes y con una clara orientación hacia la movilidad sostenible. Ofrecemos una amplia gama de soluciones innovadoras y proporcionamos un servicio personalizado a nuestros clientes, desde grandes corporaciones a particulares. Con más de 30 años de experiencia, presencia en treinta países y una flota financiada superior a 1,5 millones de vehículos, somos líderes en nuestro sector.
SOBRE EL PUESTO...
Resumen del trabajo
Buscamos un desarrollador con experiencia en la automatización de procesos robóticos (RPA) para unirse a nuestro centro de desarrollo en el Arval Compentency Centre Madrid.
Diseñarás, desarrollarás y aplicarás soluciones de automatización innovadoras utilizando tecnologías de automatización (RPA).
Colaborarás con múltiples países y equipos interfuncionales para producir automatismos de alta calidad.
El candidato ideal es un desarrollador experimentado que conoce las tecnologías del RPA y que conoce bien las plataformas de UIPath, Blue Prism o Automation Anywhere.
Funciones principales:
- Utilizar Blueprism para desarrollar, probar y aplicar soluciones de automatización eficientes, sostenibles y fáciles de entender
- Diseñar soluciones RPA de acuerdo con las políticas organizativas locales, las Best Practises y las directrices de seguridad.
- Colaborar con las partes interesadas para garantizar una integración fluida de los cambios
- Crear y mantener documentación de automatización esencial, incluyendo documentos de diseño de soluciones, documentos de seguimiento, etc.
- Prestar asistencia técnica para garantizar que los bots automatizados funcionen con éxito y eficiencia.
- Establecer sólidas relaciones con los ingenieros de procesos de los países locales
- Resolución de problemas que surgen en el funcionamiento cotidiano del RPA
- Mantener un conocimiento actual del RPA y las tendencias tecnológicas conexas
REQUISITOS
- Experiencia técnica demostrada en el diseño, desarrollo y aplicación de soluciones RPA en herramientas como Blueprism, UI Path o Automation Anywhere. Preferimos la experiencia en Blueprism.
- NivelmínimoinglésB1
- Experiencia previa en procesos transaccionales (colas + items)
- Conocimiento de las excepciones y cómo gestionarlas.
- Conocimiento de Control Room, Orquestrator...
- Experiencia demostrada en documentación: creación de SDD, plan de pruebas, buen conocimiento del PDD.
- Experiencia en el trabajo con analistas empresariales/ingenieros de procesos para reunir requisitos y traducirlos en especificaciones técnicas.
BENEFICIOS
• Programas de formación, planes de carrera y oportunidades de movilidad interna, no solo a nivel nacional sino también a nivel internacional gracias a nuestra presencia en diferentes países.
• Comité de Diversidad e Inclusión a nivel Grupo que vela por un ambiente de trabajo inclusivo. En los últimos años se han creado varias comunidades de empleados que organizan diferentes acciones de concienciación en torno a la diversidad e inclusión (PRIDE, We Generations y MixCity).
• Programa de voluntariado corporativo (1 Million Hours 2 Help) en el que los empleados pueden dedicar tiempo de su horario laboral a actividades de voluntariado.
• Plan de retribución flexible.
• Modelo de teletrabajo híbrido (50%).
• 22 días de vacaciones.
• 2 días de asuntos propios.
• Día libre en Navidad.
• Tarde libre el día de tu cumpleaños.
• Jornada intensiva todos los viernes y en julio y agosto.
• Flexibilidad horaria.
• Seguro de vida.
• Seguro médico.
• Tarjeta comida (156€ al mes/10 meses).
• Salario fijo + bonus variable + participación en beneficios.
Compromiso de diversidad e inclusión
BNP Paribas Grupo en España es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades y se enorgullece de brindar igualdad de oportunidades de empleo a todos los que buscan trabajo. Nos comprometemos activamente a garantizar que ninguna persona sea discriminada por motivos de edad, discapacidad, cambio de género, estado civil o de matrimonio, embarazo y maternidad/paternidad, raza, religión o creencias, sexo u orientación sexual. La equidad y la diversidad están en el centro de nuestra política de contratación porque creemos que fomentan la creatividad y la eficiencia, lo que a su vez aumenta el rendimiento y la productividad. Por tanto, en igualdad de condiciones en cuanto a cualificación y competencias para el puesto, accederá la persona candidata del sexo menos representado en ese nivel. Nos esforzamos por reflejar la sociedad en la que vivimos, manteniendo la imagen de nuestros clientes.