CLIENT RELATIONS/HOTEL RESERVATIONS ASSISTANT
Based in beautiful Sitges, near Barcelona, we are looking for a Client Relations/Hotels Reservations Assistant to assist with all administrative aspects of client queries, hotel bookings, and trip preparation for our cycling
tours. The role will involve assisting 30% of the time with client relations and 70% of the time
with hotel reservations and pre-trip preparations. This role includes but is not limited to
processing bookings, making guest changes, and assisting with answering client emails. It will
also assist the Hotels Department in all areas of booking hotels, meals, etc for each of the
cycling trips we run.
Salary is negotiable, depending on experience. No relocation available.
Duties:
- CUSTOMER RELATIONS:
• Respond to customer enquiries
• Maintain a positive, empathetic, and professional attitude towards clients at all times
• Respond promptly to customer enquiries (within 24 hours at the latest)
• Communicate with customers through a variety of channels (primarily email)
• Acknowledge and resolve customer requests and complaints.
• Understand our various cycle tours in order to be able to answer questions.
• Process bookings and cancellations.
• Processing Tour de France ticket purchases
• Maintain a record of customer interactions, transactions, comments, special requests
and complaints.
• Liaise with the USA sales team
• Communicate and coordinate with colleagues as required.
• Provide feedback on the efficiency of the customer service process and recommend
changes to improve processes.
• Assist with pre-trip preparations
- HOTEL RESERVATIONS:
• Assist the team with tasks prior to each trip.
• Keeping the hotel reservation file up to date
• Incorporate information received from hotels (rates, payment terms, cancellation
policies, payment calendar, etc...)
• Follow up with emails, option deadlines, room reduction deadlines, etc.
• Check that the to-do list for each trip is completed on time.
• Check all details with hotels prior to arrival (meals, schedules, rooms required, etc...)
• Check with hotels any special requests from our guests (extra nights, massages,
upgrades, etc...)
• Contact the Trip Manager before each trip so that they're updated with all hotel
information prior to arrival.
• Keep the payment calendar up to date and ensure that we have the latest version of
each invoice.
• Check invoices before handing them over to the accounts department (make sure they
include the items we've asked for, and the correct numbers and prices).
Ideal profile:
❖ Attention to detail - essential!
❖ Organised with the ability to streamline and prioritize essential, time-sensitive tasks
❖ Analytical skills (e.g. to help review payment terms and cancellation policies)
❖ Ability to deal with challenges and last-minute changes
❖ Willingness to learn and adapt to our workflow
❖ Ability to work in a small office environment
❖ English - fluent
❖ French & Italian would be an advantage, especially for phone calls.
❖ Strong computer skills - Outlook, Word, Excel and Google Docs
CASTELLANO:
ASISTENTE CLIENTE RELATIONS/HOTELES
Buscamos un asistente de relaciones con los clientes/reservas de hotel para ayudar con todos
los aspectos administrativos de las consultas de los clientes, las reservas de hoteles y la
preparación de los viajes para nuestras excursiones en bicicleta. El puesto consistirá en ayudar
un 30% del tiempo con las relaciones con los clientes y un 70% del tiempo con las reservas de
hotel y los preparativos previos al viaje. Este papel incluye, pero no se limita a, procesar
reservas, realizar cambios de huéspedes y ayudar a responder a los correos electrónicos de los
clientes. También ayudará en el departamento de Hoteles en todas las áreas de reserva de
hoteles, comidas, etc. para cada uno de los viajes ciclistas que organizamos.
Funciones:
- RELACIONES CON LOS CLIENTES:
• Responder a las consultas de los clientes
• Mantener una actitud positiva, empática y profesional hacia los clientes en todo
momento.
• Responder rapidamente a las consultas de los clientes (en un plazo máximo de 24
horas).
• Comunicarse con los clientes a través de diversos canales (principalmente correo
electrónico)
• Atender y resolver las peticiones y quejas de los clientes.
• Tener conocimiento de nuestros distintos recorridos en bicicleta para poder responder
a sus preguntas.
• Procesar reservas y cancelaciones.
• Procesar las compras de billetes para el Tour de Francia.
• Mantener un registro de las interacciones, transacciones, comentarios, peticiones
especiales y quejas de los clientes.
• Servir de enlace con el equipo de ventas de EE.UU.
• Comunicarse y coordinarse con los compañeros cuando sea necesario.
• Proporcionar información sobre la eficacia del proceso de atención al cliente y
recomendar cambios para mejorar los procesos.
• Ayudar en los preparativos previos al viaje
- RESERVAS DE HOTEL:
• Asistir al equipo en las tareas previas a cada viaje.
• Mantener actualizado el fichero de reservas hoteleras.
• Incorporar la información recibida de los hoteles (tarifas, condiciones de pago, políticas
de cancelación, calendario de pagos, etc)
• Realizar el seguimiento de correos electrónicos, plazos de opciones, plazos de
reducción de habitaciones, etc.
• Comprobar que la lista de tareas pendientes para cada viaje se completa a tiempo.
• Comprobar todos los detalles con los hoteles antes de la llegada (comidas, horarios,
habitaciones necesarias, etc)
• Comprobar con los hoteles cualquier petición especial de nuestros huéspedes (noches
extra, masajes, mejoras de categoría, etc)
• Ponerse en contacto con el Trip Manager antes de cada viaje para que esté al corriente
de toda la información del hotel antes de la llegada.
• Mantener actualizado el calendario de pagos y asegurarse de que disponemos de la
última versión de cada factura.
• Comprobar las facturas antes de entregarlas al departamento de contabilidad
(asegurarse de que incluyen los artículos que hemos solicitado y los números y precios
correctos).
Perfil ideal:
❖ Altamente detallista y responsable - ¡esencial!
❖ Organizado, con capacidad para racionalizar y priorizar las tareas esenciales y urgentes.
❖ Capacidad analítica (por ejemplo, para ayudar a revisar las condiciones de pago y las
políticas de cancelación)
❖ Capacidad para afrontar retos y cambios de última hora
❖ Disposición para aprender y adaptarse a nuestro flujo de trabajo
❖ Capacidad para trabajar en un entorno de oficina pequeño
❖ Inglés fluido
❖ Se valorará el francés y el italiano, especialmente para las llamadas telefónicas.
❖ Conocimientos informáticos - Outlook, Word, Excel y Google Docs
Veure més
No et perdis res!
Uneix-te a la comunitat de wijobs i rep per email les millors ofertes d'ocupació
Mai no compartirem el teu email amb ningú i no t'enviarem correu brossa
Subscriu-te araDarreres ofertes d'ocupació de Assistent/a de Direcció a Barcelona
Spain-Internship
Barcelona, ES
Scheduling Assistant
10 de set.BWB
Barcelona Institute of Science and Technology (BIST)
Barcelona, ES
Officer Assistant
9 de set.Babel
Operations Assistant (Intern)
8 de set.Eticas AI
IESE Business School
Barcelona, ES
Finance Assistant
6 de set.Tembo Barcelona
Sant Adrià de Besòs, ES
Warehouse Assistant
4 de set.Syra Coffee
Hospitalet de Llobregat, L', ES
ASSISTANT SÉNIOR - INGLÉS ADVANCED
31 de jul.NA
Ambassador Project Assistant
6 de jul.EF International Language Centers
Barcelona, ES