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0Impress
Barcelona, ES
Senior Operations Manager
Impress · Barcelona, ES
. Excel Spark Office
We Are Impress
We believe everyone deserves a smile that makes them happy! 😃
🏥 We are the largest network of orthodontic clinics with fully digital processes in Europe. We’ve revolutionised the invisible orthodontics sector with the best team and the most advanced technologies for diagnosis, treatment, and monitoring of all cases. 💼
We’re looking for a highly analytical Senior Operations Manager who is solution-oriented and focused on optimising the operational efficiency of our clinics.
Your main goal will be to improve the utilisation of clinical resources, including schedule optimisation and coordination across teams globally.
Responsibilities 🦷😁
- Clinic Optimisation: Maximise clinic utilisation by ensuring doctors’ schedules and infrastructure align with demand.
- Cross-Department Coordination: Facilitate collaboration between Patient Care and Clinic teams to enhance workflows and patient experience.
- KPI Analysis: Define and monitor operational KPIs such as chair utilisation rate and schedule efficiency.
- Process Management: Implement strategies to improve operational efficiency and reduce downtime in clinics.
- Data & Tools Usage: Apply data analysis for strategic decision-making using Excel and other reporting tools.
- Sales Support: When needed, assist with patient calls or front office activities.
Candidate Profile:
- Fluent in Spanish and professional level in English;
- The knowledge of any other EU language would be a nice have (examples: Italian, Portuguese, Dutch, French, Sweden, German);
- Degree in Engineering, Economics, or Management
- Postgraduate specialisation (Master’s or advanced course) is a plus
- Experience in operations within a company in the dental or similar sectors such as Retail, Luxury, Aesthetics, or direct-to-consumer sales
- 100% hands-on mindset with a strong focus on continuous improvement
- Ability to work with data and conduct analysis for strategic decisions
- Excellent command of Excel and data analysis tools
Why Join Us:
- For this position is includes a compensation package (fixed+bonuses)
- Be part of an international and multicultural team
- Dynamic and collaborative work environment
- Discounts on our treatments
- Positive company culture: we celebrate every success!
At Impress, we foster a culture of inclusion and diversity. We celebrate the individual strengths, perspectives, and experiences of our employees and encourage all candidates to apply—regardless of race, color, religion, gender identity, sexual orientation, age, nationality, disability, or any other factor.
Our differences make us a stronger team, drive better decision-making, spark innovation, and lead to superior results. 🌈💪
Let me know if you'd like it adapted to a formal tone, a more casual style, or condensed into a short summary!
Operations Manager - Banca
19 nov.TP
Barcelona, ES
Operations Manager - Banca
TP · Barcelona, ES
. Office
Buscamos un Manager de Operaciones con una sólida trayectoria en el liderazgo de equipos y servicios operativos para el sector bancario, con foco en eficiencia, cumplimiento de objetivos comerciales y transformación del servicio. Será responsable de dirigir las operaciones de un cliente bancario estratégico, garantizando excelencia operativa, orientación al cliente y rentabilidad.
Responsabilidades Principales
- Liderar operaciones multicanal orientadas al cliente en el sector banca (servicios financieros, seguros, productos asociados, etc.)
- Gestionar múltiples equipos de gran dimensión, distribuidos en diferentes funciones (servicio al cliente, back office, ventas, retención, etc.), con actividades complejas
- Alinear la ejecución operativa con los objetivos de negocio del cliente, incluyendo métricas comerciales, NPS, eficiencia y transformación digital
- Impulsar la excelencia operativa mediante modelos de mejora continua, automatización y optimización de procesos
- Actuar como interlocutor principal del cliente, generando relaciones de confianza y aportando visión estratégica
- Coordinar con áreas internas (calidad, formación, BI, IT) para asegurar la entrega del servicio conforme a los SLA establecidos
- Liderar procesos de ramp-up, implantaciones, transformaciones o transiciones de servicio
- Desarrollar talento y cultura de alto rendimiento en su equipo
Requisitos
- Experiencia mínima de 10-15 años en operaciones de BPO, de los cuales al menos 5 hayan sido en el sector bancario. Se valorará también experiencia en Telecomunicaciones
- Experiencia demostrada en la gestión de grandes equipos y estructuras multidepartamentales
- Conocimiento de modelos de atención financiera y venta de productos asociados
- Capacidad para transformar operaciones de coste en unidades generadoras de valor
- Experiencia en relación con clientes internacionales y entornos de alta exigencia regulatoria
- Fuerte orientación a resultados, eficiencia operativa y transformación
- Excelente capacidad de comunicación, liderazgo, visión estratégica y gestión de crisis
Formación Académica Deseable
- Titulación universitaria en Economía, ADE, Finanzas o similar
- Formación complementaria en Dirección de Empresas (MBA), Seguros o Gestión de Operaciones
Idiomas
- Español nativo
- Catalán: Deseado
- Nivel alto de inglés (mínimo B2/C1), imprescindible para interlocución con clientes internacionales
Competencias deseables
- Excelencia en los Procesos: Mejorar sistemáticamente los procesos organizativos para aumentar la eficiencia, la eficacia y la calidad
- Colaboración: Trabajar eficazmente con otras personas, compartiendo ideas y recursos para alcanzar objetivos comunes
- Comunicación: Intercambiar información, ideas y mensajes entre individuos o grupos a través de diversos canales y medios
- Inteligencia Emocional: Comprender y gestionar las propias emociones y las de los demás para fomentar relaciones positivas y aumentar el impacto de las acciones
- Apertura Mental: Considerar y valorar perspectivas e ideas diversas, fomentando la colaboración
- Pensamiento Crítico: Evaluar información y argumentos para tomar decisiones informadas y eficaces basadas en datos
- Orientación a Soluciones: Abordar problemas y desafíos con un enfoque centrado en encontrar soluciones prácticas y eficaces
- Mentalidad Emprendedora: Tener una actitud caracterizada por la innovación, la creatividad, la asunción de riesgos y un enfoque proactivo para resolver problemas e identificar oportunidades
- Competencia en IA: Comprender y aprovechar conceptos de Inteligencia Artificial, incluyendo aprendizaje automático, análisis de datos y automatización
- Alfabetización en Datos: Leer, interpretar y analizar datos para tomar decisiones informadas basadas en información digital
- Contrato a jornada completa
- Salario competitivo
- Ambiente dinámico
- Posibilidades de crecimiento
Diversidad, Equidad e Inclusión
TP es el hogar de una familia global con diversos orígenes y estilos de vida. Siempre abrazaremos la diversidad y nunca discriminaremos a empleados o solicitantes por motivos de identidad o expresión de género, orientación sexual, raza, religión, edad, origen nacional, ciudadanía, discapacidad, estado de embarazo u otras diferencias.
Gerente De Operaciones
17 nov.Grupo CHG
Oliva, La, ES
Gerente De Operaciones
Grupo CHG · Oliva, La, ES
.
Con más de 50 años de trayectoria, y un equipo de más de 500 profesionales comprometidos, el Grupo Oliva Nova es un referente empresarial que integra compañías líderes en los sectores inmobiliario, turístico, de restauración y de eventos deportivos en un entorno privilegiado entre Denia y Gandía. Desde 1972, el grupo se enfoca en desarrollar un proyecto en constante crecimiento que combina excelencia residencial, servicios turísticos de primer nivel y una amplia oferta de ocio y deporte.
Buscamos un/a Gerente de Instalación Deportiva para nuestro Centro Ecuestre, una persona con visión operativa, capacidad de liderazgo y pasión por la organización de actividades y competiciones deportivas o de ocio.
MISIÓN DEL PUESTO
Garantizar la correcta organización y coordinación del personal; el mantenimiento de las instalaciones; y la producción de eventos en el establecimiento, asegurando eficiencia operativa, seguridad, calidad del servicio y satisfacción de clientes, deportistas y visitantes.
RESPONSABILIDADES.
- Supervisar el día a día de las instalaciones y coordinar equipos operativos y técnicos.
- Garantizar seguridad, limpieza, calidad y mantenimiento, promoviendo mejoras e innovación.
- Liderar y motivar al personal, planificando horarios y fomentando su desarrollo.
- Organizar y coordinar los eventos deportivos, espectáculos y actividades recreativas.
- Gestionar proveedores, presupuestos, compras e inventarios, controlando costes.
REQUISITOS
Formación:
- Grado en Gestión Deportiva, Administración, Facility Management, Producción de Eventos o similar.
- Valorable formación complementaria en gestión de mantenimiento, operaciones o eventos deportivos.
- Más de cinco años de experiencia en coordinación operativa, logística de eventos y gestión de equipos.
- Se valorará muy positivamente la experiencia en competiciones deportivas.
- Inglés fluido hablado y escrito.
- Se valorarán otros idiomas (alemán, francés).
OFRECEMOS
- Contrato indefinido y jornada completa.
- Incorporación a un entorno deportivo de primer nivel internacional.
- Desarrollo profesional dentro de un grupo sólido y en expansión.
- Beneficios para empleados (descuentos en gasolinera, supermercados y comercios locales).
- Entorno laboral dinámico, colaborativo y con enfoque en la mejora continua.
¿Te apasiona la gestión de instalaciones deportivas y la organización de eventos?
¿Buscas un nuevo reto en un entorno internacional y dinámico?
Únete a Grupo Oliva Nova y forma parte de un equipo que combina deporte, calidad y excelencia operativa.
Sales Operations Manager
10 nov.Vodafone
Sales Operations Manager
Vodafone · València, ES
Teletrabajo . TSQL IoT Excel Salesforce Tableau
Would you like to be part of our new adventure? Vodafone Group launched its new technological HUB in 2021, an international center of excellence dedicated to research and development of technical solutions, such as Secure Networks, 5G and 6G development, Open RAN, IoT, MPN & MEC and UCC for Vodafone Business, platforms and enterprise solutions.
This vacancy is part of VOIS Spain, legal entity part of Vodafone Group.
Come and join us to create the future together!
For the role of Sales Operations Manager we are looking for candidates with a broad range of skills.
The responsibilities include:
- Business Partnering and Forecasting: understand the potential of each customer and marshal resource availability to maximise revenues
- Data Analytics and Insights: analyse existing gaps and define improvement actions. Identify opportunities to improve performance
- Managing the Sales Cycle: measure the performance of Sales to enable the Vodafone Business Digital Sales leadership drive performance success
- Data Management and Transformation: keep data in the systems up to date (e.g. allocations, hierarchy, opportunity management)
- Drives Continuous Improvement: work across stakeholders, continuously promoting the benefits of the Standard Operating model
- Segment Strategy and Planning: Working with key stakeholders in OpCo and within Vodafone Business to ensure Sales Commissions and Sales Targets are aligned across the markets they serve in a consistent, fair, and transparent way
- Coaching and Mentoring: developing our people is key to success of this role. Identifying and nurturing talent, as well as working with Sales Operation team individuals to map out their career paths within Vodafone to a 5 year forward looking window
- Design Thinking: works with the Strategy and Operations Leader and the Digital Sales leadership team to input on the strategic direction of the sales Operations team. Provides insights on the future global standards and best practises used within Sales Operations of techco’s and works the leadership to execute on projects to continuously adopt these best practises where meaningful for the Digital Sales business model
- Understanding Customers and Developing Insight: Work with Saled leaders to analysis c
- Act as an agent for leading change within Digital Sales
- Coaching and career development within Strategy & Operations team
- Leading Engagement with LOBs on their Sales Operations planning cycles for Digital Sales
- Owning Key cyclical processes within Digital Sales; Governance & Planning cycles
- Be the voice of the customer/ communications strategy - input into technology roadmap – Business Operations
- Knowledge of the digital telecommunications and ICT environment, ideally mobile, fixed and IT solutions experience
- Exceptional experience working in sales and customer support levels (e.g. Sales, Sales Operations, Business Operations, Customer Support) with first-hand experience in defining Go to Market Sales models, Sales Territory Planning & Account Allocation, Sales Forecasting, Sales Target setting and Sales Commission design and implementation, experience of implementing new processes, tools and systems a distinct advantage
- Excellent communication skills: able to convey understanding and earn respect across key stakeholders in Enterprise, especially at senior management and SLT which includes stakeholder management within a matrix organisation
- Deep operational credibility proven through experience by working in customer-facing functions, experience with Lean Sigma would be beneficial or similar quality driven approach to business improvement. In addition, experience with working with IT development houses to define user requirements for new tools and systems and experience in developing business cases to support the investment
- Strong decision-making skills – able to identify key business issues and balance conflicting interests
- Advanced analytical skills, comfortable working with large volumes of data and experience working with corporate data warehouses, with experience of Salesforce, Advanced Excel with use of macros, SQL and Power BI/ Tableau or equivalent, as well as experience is designing KPIs, designing dashboards and working with Business Analytics teams to build automated dashboards
- Deep engrained passion for people development. Uses coaching as the daily standard to provide feedback and grow their teams. Promotes talent both within Digital Sales and across the wider organisation
- Hybrid work model
- Bonus on top of the gross salary
- Flexible working hours from Monday to Thursday, and an intensive schedule on Fridays
- Intensive Summer Schedule during July and August
- Up to 20 days per year of 100% remote work from other locations
- Private Health Insurance for employees and direct family members
- Life Insurance for employees
- 25 vacation days, plus December 24th and 31st off
- Optional Pension Plan
- Access to an online learning platform for continuous training
Please, apply with an English version of your CV.
Why Vodafone?
At Vodafone, we are dedicated to fostering a diverse and inclusive work environment. We take pride in our commitment to providing equal opportunities to individuals of all backgrounds and abilities. We firmly believe that diversity includes a spectrum of experiences, and we welcome and support individuals with functional diversity. Our mission is to create an accessible workplace where all team members can thrive, regardless of their unique abilities or challenges. We are committed to making reasonable accommodations to ensure that everyone can fully participate and excel in our organization. We value the unique perspectives and talents that individuals with functional diversity bring to our team and consider them an integral part of our success and innovation.
We recognize and celebrate the importance of diversity and inclusivity in our workplace so that we are as diverse as the customers and communities we serve. We do not tolerate any form of discrimination especially related to but not limited to race, colour, age, veteran status, gender identification, sexual orientation, pregnancy, ethnicity, disability, religion, political affiliation, trade union membership, nationality, indigenous status, medical condition, HIV status, social origin, cultural background, social or marital status.
Worried that you don’t meet all the desired criteria exactly? At Vodafone we are passionate about Inclusion for All and creating a workplace where everyone can thrive, whatever their personal or professional background. So, if you’re excited about this role but your experience doesn’t align exactly with every part of the job advert, we encourage you to apply as you may be just the right candidate for this role or another role, and our recruitment team can help see how your skills fit in.