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2Seguros
2Telecomunicaciones
2Editorial y Medios
1Ciencia e Investigación
0Trade Marketing
31 mar.Grupo Osborne
Madrid, ES
Trade Marketing
Grupo Osborne · Madrid, ES
Excel ERP
MISIÓN: en dependencia directa de la Gerente de Desarrollo Comercial Retail y Trade Marketing, se encargará de desarrollar e implementar la estrategia de ventas en canal distribución asegurando la correcta aplicación de todos los estándares definidos en el plan de canal en coordinación con los Key Account Managers.
Responsabilidades Clave del PuestoDISEÑO DEL PLAN DE TRADE MARKETING:
- Trabajar junto con su responsable en el plan anual que asegure el cumplimiento de la estrategia de cada marca y de la estrategia comercial, así como la consecución de los objetivos definidos dentro de dicho plan.
- Coordinación y puesta en marcha del plan con los Key Account Managers.
EJECUCIÓN:
- Análisis continuo del plan y propuesta de vías correctoras si necesario. Todo ello, asegurando la correcta gestión de los recursos asignados.
DESARROLLO COMERCIAL:
- Definir y Asegurar el correcto desarrollo de Herramientas comerciales que nos permitan estar en un proceso de mejora continua adaptándonos a las necesidades del mercado.
- Titulación en Administración y Dirección de Empresas, o áreas afines.
- Se valorará positivamente Máster en escuela de negocios.
- Herramientas analíticas y de investigación de mercados
- Manejo de Herramientas Sell in / Sell out
- Microsoft Excel.
- ERP SAP.
- Al menos 5 años de experiencia en posiciones similares.
- Pasión por el Trade Marketing y las ventas.
- Orientación al negocio y resultados.
- Sensibilidad a las tendencias.
- Experiencia en Retail (Sector Bebidas preferible) en Compañías con equipos comerciales de medio / gran tamaño.
- Retribución Flexible: contarás con descuentos y ventajas fiscales en Seguros de Salud, Telemedicina, Guardería, Formación, Tarjeta transporte y Tarjeta comida.
- Desarrollo Profesional: invertimos en el desarrollo de las personas con planes de incorporación, seguimiento de su evolución y oportunidades de formación.
- Flexibilidad Horaria: podrás ajustar tu horario para un mejor balance entre la vida laboral y personal.
- Beneficios Sociales: ofrecemos descuentos en productos de la compañía para ti, tus amigos y familiares, programas de bienestar y acceso a Becas al estudio para tus hijos.
- Herramientas: portátil, móvil y otras herramientas necesaria para desempeñar tus funciones.
BNP Paribas CIB
Madrid, ES
Senior Project Manager Global Traditional Trade Organization
BNP Paribas CIB · Madrid, ES
OCR Office
Project Manager– Trade Finance Organization
GROUP BNP PARIBAS
BNP Paribas Group is the top bank in the European Union and a major international banking establishment. It has close to 185,000 employees in 65 countries. In Spain we are more than 5,100 employees within 13 business lines.
CIB
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking provides large companies, multinationals and financial institutions with various solutions in the areas of advisory, financing, transactional banking, capital markets, settlement, clearing and custody of securities, asset and fund management services and solutions for corporate issuers. It has 620 professionals in Spain with offices in Madrid, Barcelona, Bilbao and Coruña. The entity has a network present in 56 countries.
BNP Paribas Corporate & Institutional Banking is seeking an employee for its Global Banking Operations Department in Madrid
Context
GTO (Global Trade Operations) is an entity within CIB ITO Global Banking Operations that serves Trade Finance operations on behalf of the Group.
Its scope of intervention is global, on all sites that propose to operate Trade Finance transactions, i.e., in Domestic Core Businesses (BCEF, Fortis, BGL, BNL) as in the CIB regions and Europe Mediterranée.
Within GTO, the Organisation team (Global Traditional Trade Organisation) carries out projects around process optimisation and create an operational structure for traditional trade products (Letters of Credit, International Guarantees).
As Project Manager – Global Traditional Trade Organisation, your job will be to coordinate people and processes to ensure that our projects are delivered on time and produce the desired results. You will be the go-to person for everything involving a project’s organization and timeline.
You Are In Charge Of
- Coordinating internal resources and third parties for the flawless execution of projects
- Ensuring that all projects are delivered on-time, within scope and within budget
- Developing project scopes and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility
- Ensuring resource availability and allocation
- Developing a detailed project plan to track progress
- Measuring project performance using appropriate systems, tools and techniques
- Reporting and escalating to your Management as needed
- Managing the relationship with the Sponsor and all stakeholders
- Performing risk management to minimize project risks
- Create and maintain comprehensive project documentation
- On the projects/studies for which you are responsible, you must in particular:
- carry out organisational and process analyses,
- Define and lead governance to ensure that Sponsors/Partners/Contributors are well informed, mobilised and alerted when necessary.
- Participating in team recruitment
You also contribute to
- continuously improving the organisation and processes by ensuring that Operational and Compliance risks are controlled,
- supporting operational teams in organisational changes and the introduction of new processes,
- good practice sharing,
- to transversal projects,
- the governance of GTO
Mandatory skills
As Project manager, you should have a background in business skills, management, budgeting and analysis.
You should be an excellent communicator and comfortable managing multiple tasks.
you also need to be a team player and have a problem-solving aptitude.
- Excellent client-facing and internal communication skills.
- Excellent written and verbal communication skills
- Solid organizational skills including attention to detail and multi-tasking skills
- Strong working knowledge of Microsoft Office
- Autonomous and responsible, your analytical skills, perseverance and good relations will be your assets for the success of your missions.
- Your synthesising ability is excellent, in order to retain and summarise crucial information among the permanent flow of news you will have to manage.
- Good resistance to stress, so that decisions can always be taken calmly whatever the context.
- You have a strong sensitivity to new communication technologies.
You will be able to evolve within operational entities and/or take on an organisational team, Compliance, audit and consulting are also accessible through this position.
In particular, you can develop internationally.
Soft Skills
- Organizational capacity
- Sense of situations / understanding of issues
- Listening and negotiation
- Communication
- Initiative spirit
- Training programs, career plans and internal mobility opportunities, national and international thanks to our presence in different countries.
- Diversity and Inclusion Committee that ensures an inclusive work environment. In recent years, several employee communities have been created to organize diversity and inclusion awareness actions (PRIDE, We Generations and MixCity).
- Corporate volunteering program (1 Million Hours 2 Help) in which employees can dedicate time out of their working hours to volunteer activities.
- Flexible compensation plan.
- Hybrid telecommuting model (50%).
- 32 vacation days.
BNP Paribas Group in Spain is an equal opportunity employer and proud to provide equal employment opportunity to all job seekers. We are actively committed to ensuring that no individual is discriminated against on the grounds of age, disability, gender reassignment, marriage or civil partnership status, pregnancy and maternity/paternity, race, religion or belief, sex or sexual orientation. Equity and diversity are at the core of our recruitment policy because we believe that they foster creativity and efficiency, which in turn increase performance and productivity. We strive to reflect the society we live in, while keeping with the image of our clients.
Traductora
30 mar.SolidEnergetics
Traductora
SolidEnergetics · València, ES
Teletrabajo Edición Comunicación Lenguas extranjeras Corrección de textos Traducción Trados Interpretación Traducción al español Traducción de inglés a español Lingüística Traducción técnica Interpretación simultánea
Desde SolidEnergetics, somos un grupo de jóvenes con ganas de sacar adelante un proyecto ilusionante y prometedor.
Descripción del puesto : Buscamos una traductora, que nos ayude en las reuniones que tendremos con inversores para cerrar tratos económicos.
Serás responsable de traducir en reuniones y cumplir el papel de intermediaria y mensajera, deberás estar dispuesta en colaborar en los momentos que se te requiera. Tus tareas una vez sean asignadas será desempeñar el papel de traductora, asegurándote de que las traducciones sean precisas y coherentes. Como menciones antes este puesto es Voluntario, pero tendrás altas comisiones por objetivos. Deberás estar disponible en el momento en el que se te solicite realizar una Reunión y se realizará de manera principalmente remota por videollamada en las reuniones por el papel que vas a desempeñar,
Requisitos
• Excelente dominio de al menos dos idiomas, Español e ingles principalmente.
• Habilidades adicionales como atención al detalle, habilidades de investigación y la capacidad de gestionar múltiples proyectos simultáneamente serán muy valoradas.
• Experiencia en traducción de documentos técnicos y capacidad para manejar terminología.
Business Manager Off Trade
27 mar.Bacardi
Madrid, ES
Business Manager Off Trade
Bacardi · Madrid, ES
Excel PowerPoint
[Please note this is a Direct Search led by Bacardi, Applications from agencies will not be accepted nor will fees be paid for unsolicited CVs.]
YOUR OPPORTUNITY
- Drive commercial success and excellence in execution across the Channel.
- You will create the legacy of Bacardi and drive the company’s presence and growth in your Accounts / store.
- Excite the consumer and build sustainable customer partnerships – executing our core brands and bringing our innovations to life.
- We need you to be analytical and very focused on numerical skills in order to take decisions business oriented.
- Preferably with experience in FMCG with knowledge managing stores, little customers, trade and merchandising.
- We want you to think differently, to challenge and explore, to stretch our business thinking.
- As part of the team, you will need to contribute to deliver our Sales targets: VOL, Net Sales, SOM, SOS, High shelf , Boxes and Visibility.
- Being accountable for the implementation of the Commercial plan agreed in the Accounts Integrated Activity Plan (IAP).
- Develop and maintain effective relationships with customers to ensure shoppers find our Brands
- Negotiate to improve Distribution & Visibility targets with the stores and regional managers.
- Install and ensure all the activations in store coming from CPA and KA plans and their own iniciatives.
- Drive value share growth and share of shelf for our brands in the Channel
- You will develop our Premium portfolio and protect the core business in the channel
- Ability to form strong relationships, negotiate and influence best-in-class plans.
- Strong commercial, analytical, presentation and communication skills.
- Must be able to think creatively and develop strong activation plans that will drive rate of sale and distribution of our brands.
- Be competent in using Powerpoint, Excel and forecasting/data tools.
- Be fluent in Spanish language because the position would be the responsible for Spain.
At Bacardi we care deeply about finding brilliant talent who can bring the following personal attributes to help elevate our 3Fs: Fearless, Family, Founder culture to the next level.
- Belonging: You have a strong capacity to create a culture of ‘Belonging’, where people feel appreciated for who they are, what they do, and who they can become
- Self-Awareness: You have high levels of self-awareness, are reflective and know yourself well, understanding both your own strengths and weaknesses and your impact on others
- People Agility: You bring a deep ability to understand and relate to people and navigate through tough situations to harness and multiply collective performance
- Results Agility: You demonstrate consistent delivery of results in first-time situations by inspiring teams, exhibiting a presence that builds confidence in yourself and others.
- Mental Agility: You can think critically to penetrate complex problems and expand the possibilities by making fresh connections. You think strategically whilst being execution focused and bring creativity to the challenges you’re presented with
- Change Agility: You have a deep natural curiosity, desire to experiment and ability to effectively deal with the heat of change. You have a growth and learning mindset: ready to test, stumble, learn and apply from experience
U.S. applicants have rights under Federal Employment Laws.
Perks of Working for us
At Bacardi, we are committed to providing our Primos (employees) with a comprehensive Total Rewards package of compensation, benefits, incentives, allowances, well-being, and much more to meet the needs of themselves and their families. It goes beyond just Cash! The total rewards program is based on pay for performance, whereby the incentive programs are linked to company and individual performance.
Compensation, Paid Time Off & Retirement:
- Competitive Pay Package
- Competitive Holiday/Paid Time Off, plus additional days offered ( i.e., volunteer day, allowing you to give back to the community)
- Retirement/Pension Plan
- Medical, Critical Illness, and Life Insurance
- Calm Meditation App subscription (free)
- Employee Assistance Programs
- Best-in-class, family-friendly, and inclusive leave policies
The benefits /perks may vary depending on the nature of your employment with Bacardi, your work location, and are subject to change.
Some benefits may be subject to an employee contribution.
Some benefits may be fully or partially subsidized. Incentive plans are linked to the nature of your employment and can vary based on region, market, function or brand.
the LEGO Group
Madrid, ES
Associate Trade Marketing Manager
the LEGO Group · Madrid, ES
Excel Office
Job Description
Are you eager to participate in the amazing LEGO® adventure and contribute to ensuring visibility of our products across all points of sale?
Join the France-Iberia Trade Marketing team and contribute to our mission "to Inspire and develop the builders of tomorrow”!
Please note This position will be based in our LEGO® Sales Office in Madrid and will follow a hybrid working model with 3 days in the office and up to 2 days remotely. Relocation support is not offered.
Core Responsibilities
- Actively participate to Drive Period Campaigns (DPC) and product launches roll out alongside trade marketing manager, focusing on tool kit roll out and creative execution.
- Lead and drive non standardized materials for displays, promo areas, endcaps if needed.
- Local expert for end-to-end execution tracking being Sales, Agency & Western Europe Marketing regional contact person, as well as person-to-go in France-Iberia BU.
- Leverage retailer, shopper and consumer insights and translate findings into action. Track and evaluate results and adapt processes and materials accordingly.
- Contribute to Integrated Commercial Plan (ICP) for Y+1, as TM member part of ICP process of the Business Unit.
- Budget ownership including strategic prioritization in line with business priorities as well as Sales and Marketing needs and opportunities.
- Curious explorer who brings external developments in and generates ideas proactively to ensure Trade Marketing innovations in omnichannel spaces.
- Responsible for test & learn activities in Grocery channels, track and evaluate results in order to scale effective solutions.
The LEGO Marketing Team brings one of the world’s most iconic brands and its products for consumers and shoppers to life. Our Marketing Team consists of amazing marketeers who distil audience insights, take decisions rooted in data, and develop and implement effective marketing plans, with 360 campaigns including traditional and digital media, events and instore execution, ensuring strong media presence and engagement.
Included in the Marketing department, the TM team has the responsibility to improve the shopper experience with the LEGO brand in our point of sales (Online, LEGO Certified Stores, Specialists, Grocery, Department Stores). It defines, develops and implements the strategy of activation of our whole franchises portfolio into the distribution channels.
You'll be reporting directly to FRIB TM Director, working closely with the whole TM team. You will take ownership of a consistent activation plan of various Drive Period Campaigns improving instore branding at retailers’, as well as effectiveness of activations, identifying markets opportunities to be caught and implemented. The aim will be to deliver outstanding shopper and consumer activation across the channel, working in close collaboration with marketing and sales functions.
Do You Have What It Takes
- Relevant Trade Marketing, Brand Marketing or Sales experience within FMCG or premium consumer brands
- Track record of designing and rolling out innovative projects in the area of Trade Marketing
- Commercial savvy, strong shopper first thinking, understanding of omnichannel Trade Marketing as well as retail-landscape
- Strong strategic and coordinated end to end thinking and ability of translating strategy into local priorities for Trade Marketing
- Relationship builder and collaborator with a strong ability to influence, gain trust quickly
- Drive for results – championing effectiveness and data centricity, bravery to test hypothesis, live a constantly learning attitude, strong analytical and evaluation skills and ability to turn findings into action
- Proficient in MS Office, especially Excel
- Proficient in Spanish and English
What’s in it for you?
Here is what you can expect
Family Care Leave - We offer enhanced paid leave options for those important times.
Insurances – All colleagues are covered by our life and disability insurance which provides protection and peace of mind.
Wellbeing - We want our people to feel well and thrive. We offer resources and benefits to nurture physical and mental wellbeing along with opportunities to build community and inspire creativity.
Colleague Discount – We know you'll love to build, so from day 1 you will qualify for our generous colleague discount.
Bonus - We do our best work to succeed together. When goals are reached and if eligible, you'll be rewarded through our bonus scheme.
Workplace - When you join the team you'll be assigned a primary workplace location i.e. one of our Offices, stores or factories. Our hybrid work policy means an average of 3 days per week in the office. The hiring team will discuss the policy and role eligibility with you during the recruitment process.
Children are our role models. Their curiosity, creativity and imagination inspire everything we do. We strive to create a diverse, dynamic and inclusive culture of play at the LEGO Group, where everyone feels safe, valued and they belong.
The LEGO Group is highly committed to equal employment opportunity and equal pay and seeks to encourage applicants from all backgrounds (eg. sex, gender identity or expression, race/ethnicity, national origin, sexual orientation, disability, age and religion) to apply for roles in our team.
The LEGO Group is fully committed to Children’s Rights and Child Wellbeing across the globe. Candidates offered positions with high engagement with children are required to take part in Child Safeguarding Background Screening, as a condition of the offer.
Thank you for sharing our global commitment to Children’s Rights.
Just imagine building your dream career.
Then make it real.
Join the LEGO® team today.
World Search Group
Madrid, ES
Regional Account Manager (Retail-Off trade)
World Search Group · Madrid, ES
Nuestro cliente, importante empresa del sector de alimentación, necesita incorporar a un Senior Key Account Manager, con base Madrid, España.
Tipología clientes:
- Super y Cash & Carry
Funciones y responsabilidades:
Conseguir objetivos de volumen, precio y rentabilidad de la empresa en los clientes (nacional e internacional ) que están dentro del área de su responsabilidad.
Seguimiento de los objetivos marcados.
Adaptación a su área de responsabilidad de la política comercial de la compañía.
Motivación, coordinar e incentivar a su equipo humano. (comerciales)
Coordinar con el resto de departamentos. de la empresa (Logística, Producción, Planificación, Administración Comercial, etc..) con el fin de obtener los resultados óptimos.
Diseñar la estrategia de su área geográfica acorde a la política comercial.
Negociación de MDD y MDF
Requisitos:
Estudios Superiores (Licenciatura): ADE, Económicas, Marketing, otras.
Más de 5-10 años en puesto similar al ofertado.
Experiencia en Gran Consumo y preferentemente en el sector de FMCG´s, Alimentación y Bebidas.
El candidato manejará cuentas de retailers nacionales y regionales.
Persona proactiva, dinámica.
Capacidad de trabajo bajo presión.
Capacidad de adaptación, flexibilidad.
Disponibilidad horaria y para viajar.
Conocimientos y experiencia en uso ERP´s
Inglés: B2
Reporte: Dirección Comercial Retail
The HEINEKEN Company
Madrid, ES
Beca Finanzas / Controlling Off Trade
The HEINEKEN Company · Madrid, ES
Excel Power BI PowerPoint
¡Somos una de las 15 empresas más atractivas para el talento en España! Así lo reconoce Merco en la última edición de #MercoTalentoEspaña23. También, nos encontramos actualmente entre las 100 mejores empresas para trabajar según la revista Forbes y la cervecera mejor valorada por los universitarios según #MercoTalentoUniversitario23/24
Nuestro propósito es CREAR MOMENTOS DE DISFRUTE QUE NOS UNEN, PARA BRINDAR POR UN MUNDO MEJOR y lo hacemos con cuatro valores en mente:
- PASIÓN por consumidores y clientes
- CUIDADO de las personas y el planeta
- DISFRUTE de la vida
- CORAJE para soñar y ser pioneros
Si eres una persona proactiva y dinámica, y buscas una oportunidad que te ayude a maximizar todo tu potencial en una multinacional de Gran Consumo líder en su sector ¡no lo dudes, ¡únete a nosotros!
¿Cuáles serán tus funciones? Entre otras, te encargarás de:
- Participar en el cierre financiero y en el proceso de planificación (Rolling Forecast),
- Analizar la evolución de precio, seguimiento a presupuestos e iniciativas de mejora de rentabilidad;
- Participar en proyectos del área: Revenue Management, Acuerdos Especiales, Gastos Fijos.
¿Qué perfil estamos buscando?
- Titulados Universitarios: Administración y Dirección empresas, Economía, Empresariales, Análisis de datos y otras carreras similares
- Nivel de Inglés: B2 o C1
- Manejo avanzado de Excel (tablas dinámicas avanzadas, a ser posible conocimientos de power query o de tratamiento de bases de datos)
- PowerPoint
- SAP valorable
- PowerBI valorable
Competencias:
- Alta capacidad analítica y facilidad para el razonamiento numérico,
- Planificación y organización,
- Proactividad,
- Pasión por el trabajo en equipo,
- Empatía,
- Capacidad de comunicación.
Condiciones:
- Se trata de un convenio de colaboración que se realizará a través de un máster a tu elección con ThePowerMBA.
- Duración: 1 año.
- Remuneración: 960 euros
Si eres una persona proactiva y dinámica y buscas una oportunidad que te ayude a maximizar todo tu potencial en una multinacional de Gran Consumo líder en su sector ¡no lo dudes, ¡únete a nosotros!
¿Qué ofrecemos?
- Cultura 😊: Vivimos nuestros valores y nos esforzamos por ser coherentes siempre. El último año hemos obtenido un 88% de engagement en la Encuesta de Clima.
- Diversidad e inclusión 💚: Trabajamos para que todas las personas de nuestra compañía se sientan libres para ser como son y aportar todo su valor.
- Sostenibilidad 🍀: Impulsamos la innovación para elaborar cervezas con energías renovables, cero residuos y que retornan a sus cuencas el agua que nos presta.
- Entorno Global 🌎: Formarás parte de una gran compañía global, podrás participar en proyectos internacionales y trabajar con compañeros y compañeras de todo el mundo.
- Eventos 🎉: Tendrás la posibilidad asistir a eventos espectaculares que patrocinamos: grandes festivales, eventos de motor y espectáculos que tendrás la oportunidad de disfrutar.
- ¡The sky is the limit! 🚀 Si te incorporas con nosotros, tendrás toda la confianza y libertad para decidir, proponer y crear.
En la familia HEINEKEN España elaboramos cervezas que les gusten a las personas y al planeta,
#CervezasQueLeGustenAlMundo.
Descubre más en https://www.heinekenespana.es
Michael Page
Madrid, ES
Trade Marketing Manager Canal Farmacia (H/M)
Michael Page · Madrid, ES
- Laboratorio Farmacéutico multinacional
- Experiencia consolidada en Trade Marketing en canal farmacia
¿Dónde vas a trabajar?
Nuestro cliente es un Laboratorio Farmacéutica Multinacional con base en Madrid.
Descripción
Reportando al Director/a del negocio, tus responsabilidades serán:
- Liderar el desarrollo y la ejecución de la estrategia de marketing orientadas a canal farmacia y clientes finales.
- Desarrollar planes de acción para aumentar la visibilidad de los productos del laboratorio en farmacias y otros puntos de venta.
- Trabajar en estrecha colaboración con el equipo de ventas para asegurar la alineación de las estrategias de marketing y ventas.
- Realizar análisis competitivos para identificar oportunidades del mercado.
- Establecer y mantener relaciones con los principales clientes y socios comerciales.
- Desarrollar y gestionar el presupuesto de marketing.
- Supervisar y mejorar la eficacia de las campañas de marketing.
- Promover la imagen de la marca y aumentar su visibilidad en el mercado.
¿A quién buscamos (H/M/D)?
El/la candidato/a seleccionado deberá cumplir los siguientes requisitos:
- Titulación universitaria en Marketing, ADE o ciencias de la salud.
- Al menos 5 años de experiencia trabajando en Trade Marketing en el canal farmacia.
- Excelentes habilidades de comunicación y presentación.
- Capacidad para trabajar con equipos multidisciplinarios de manera colaborativa.
- Fuertes habilidades analíticas y de toma de decisiones.
- Nivel de inglés C1.
¿Cuáles son tus beneficios?
- Salario competitivo formado por un salario fijo más bonus.
- Beneficios adicionales, que incluyen coche, seguro de vida, seguro médico y retribución flexible.
- Horario flexible.
- Oportunidades de crecimiento y desarrollo profesional.
The HEINEKEN Company
Revenue Performance Specialist (On Trade Sales)
The HEINEKEN Company · Madrid, ES
Teletrabajo Excel Power BI
¡Somos una de las 10 empresas más atractivas para el talento en España! Así lo reconoce Merco en la última edición de #MercoTalentoEspaña22. Además, somos la primera compañía más atractiva para el talento en el ranking de empresas entre 1.001 y 3.000 empleados.
Nuestro propósito es CREAR MOMENTOS DE DISFRUTE QUE NOS UNEN, PARA BRINDAR POR UN MUNDO MEJOR y lo hacemos con cuatro valores en mente:
- PASIÓN por consumidores y clientes
- CUIDADO de las personas y el planeta
- DISFRUTE de la vida
- CORAJE para soñar y ser pioneros
Estamos buscando para nuestras oficinas de Madrid a un/a Revenue Performance Specialist.
Misión:
Proporcionar soporte técnico y estratégico al departamento de Revenue Management. Desarrollar procesos, sistemáticas de cálculo y metodologías específicas de Revenue Management que optimicen las estrategias de pricing y maximicen los ingresos de HORECA. Este rol debe combinar la implementación de mejores prácticas de la industria con la ejecución de tareas operativas y de análisis de los distintos procesos de planificación y revisión mensual, asegurando una contribución clave en la estructura y funcionamiento del nuevo departamento.
Responsabilidades de la posición:
- Diseñar e implementar junto con el Manager sistemáticas y procesos específicos de Revenue Management, incluyendo modelos de cálculo de precios, de análisis y benchmarks de mercado.
- Gestionar el día a día de las iniciativas estratégicas de pricing, identificando oportunidades de mejora, midiendo su impacto y asegurar la implementación.
- Colaborar en la construcción y optimización de dashboards y reportes para el seguimiento de KPIs clave, apoyando la automatización de análisis y reportes.
- Proporcionar análisis avanzados de resultados y desarrollar planes de acción correctores.
- Actuar como referente técnico dentro del equipo, aportando know-how y asegurando la formación continua, tanto al equipo de Revenue como al comercial, en metodologías y herramientas de Revenue Management.
- Apoyar al manager en la planificación estratégica del departamento, incluyendo el desarrollo de forecast y modelos predictivos.
Requisitos:
- Licenciatura/Grado en Administración de Empresas, Economía, Matemáticas, Estadística o Ingeniería.
- Se valorará máster o formación especializada en Revenue Management, Pricing o Data Analytics (deseable).
- Mínimo 5 años de experiencia en posiciones relacionadas con Revenue Management.
- Nivel de inglés: Avanzado.
- Experiencia en desarrollo y aplicación de metodologías de pricing y forecast.
- Capacidad para diseñar procesos y sistemáticas adaptados a entornos dinámicos y un route to market complejo.
- Fuertes habilidades analíticas y de resolución de problemas.
- Conocimiento avanzado de herramientas de análisis y visualización de datos (Excel, Power BI, etc).
- Habilidades interpersonales para colaborar con equipos multidisciplinarios y capacidad de liderazgo en proyectos específicos.
- Idealmente backaground de empresa de consumo, y si es posible con un route to market complejo.
¿Qué ofrecemos?
- Tiempo para ti 🏖: ¡Tenemos 29 días libres al año! además, el 24 y 31 de diciembre los dejamos para disfrutar, ¡no se trabaja! Y tenemos nuestro propio día, el segundo viernes de septiembre es festivo de compañía, ¡tomate una buena cervecita!
- Rewards 💰: Te ofrecemos un salario competitivo y según tu experiencia. Además, contamos con una amplia gama de beneficios como compañía, podrás elegir lo que más te convenga: guardería, plan de pensiones, gimnasios, seguro médico, entre otros. Además de 20 cajas de nuestras cervezas, al año.
- Flexibilidad ⏰: Nos preocupamos por el bienestar de nuestros colaboradores. Por eso, sabemos compaginar nuestro trabajo con la vida personal, y somos flexibles. En nuestras oficinas (siempre que el puesto lo permite) contamos con 64 horas de teletrabajo al mes, además de la posibilidad de teletrabajar a tiempo completo en Navidad, Semana Santa y los meses de julio y agosto.
- Cultura 😊: Vivimos nuestros valores y nos esforzamos por ser coherentes siempre. Este año en la encuesta de clima, el 93% de nuestras personas dicen sentirse orgullosas de trabajar en Heineken.
- Diversidad e inclusión 💚: Trabajamos para que todas las personas de nuestra compañía se sientan libres para ser como son y aportar todo su valor.
- Sostenibilidad 🍀: Impulsamos la innovación para elaborar cervezas con energías renovables, cero residuos y que retornan a sus cuencas el agua que nos presta.
- Entorno Global 🌎: Formarás parte de una gran compañía global, podrás participar en proyectos internacionales y trabajar con compañeros y compañeras de todo el mundo.
- Eventos 🎉: Tendrás la posibilidad asistir a eventos espectaculares que patrocinamos: grandes festivales, eventos de motor y espectáculos que tendrás la oportunidad de disfrutar.
- Safety always 🦺: Nos sentimos muy orgullosos de nuestra cultura de seguridad y nos enfocamos en que todos pongamos siempre en práctica en nuestro día a día comportamientos seguros, tanto en nuestras fábricas, como en nuestras oficinas y rutas comerciales.
- ¡The sky is the limit! 🚀 Si te incorporas con nosotros, tendrás toda la confianza y libertad para decidir, proponer y crear.
En la familia HEINEKEN España elaboramos cervezas que les gusten a las personas y al planeta, #CervezasQueLeGustenAlMundo.
¡Únete y forma parte de nuestro equipo apasionado y disruptivo!
Descubre más en https://www.heinekenespana.es